گرانی عرصه جنگی‌ است که دشمن باز کرده | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 16:58

گرانی عرصه جنگی‌ است که دشمن باز کرده

شماره: 22230
Aa Aa

حجاب و عفت عمومی را با دلار آمریکایی خدشه‌دار می کنند. ما باید جبهه‌گیری کنیم؛ جریان بی‌عفتی و بی‌حیایی با مشت کوبنده روبه‌رو خواهند شد.‌

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز عنوان کرد؛
گرانی عرصه جنگی‌ است که دشمن باز کرده

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت:

آزادی خرمشهر از بزرگترین حماسه‌های دوران دفاع مقدس و تاریخ ایران اسلامی بود. نامی که برای این حمله انتخاب شد همه دنیا را متوجه کرد که لشکر خاتم انبیا محمد(ص) حرکت کرده است. نام عملیات "الی بیت المقدس" بود یعنی هدفش فقط بازپس گرفتن خرمشهر نبود؛ خرمشهر را پس گرفتیم اما هدف گذاری این حرکت آزادی قدس شریف است.

به گزارش اسپادانا خبر، امام جمعه شیراز ادامه داد:

یادمان نرود که توکل بر خدا و ایستادن پای کار دین نتیجه می‌دهد. آن روزها کسانی که بودند یادشان است که ما برای همین دفاع مقدس سیم خاردار را هم باید وارد می‌کردیم و امروز به برکت مقاومت شما خودشان در اروپا با یکدیگر درگیر هستند، روسیه با اوکراین جنگ دارد اما می‌گویند که اسلحه‌های ایرانی‌ها روسیه را موفق می‌کند. این حرف خودشان هست و ما نفیا و اثباتا حرفی نمی‌زنیم. این همان مردم و همان کشوری است که برای به دست آوردن یک سلاح کلاش مشکل داشت.

او با بیان اینکه امروز دو جبهه جنگ مقابل ما باز است و نباید غافل شده و تصور کنیم جنگ تمام شده است گفت:

این جنگ زمانی تمام می شود که صاحب اصلی این حرکت بیاید و تا آن روز جنگ داریم اما شکل جنگ متفاوت شده و دو جبهه مقابل ما باز است و باید در این ۲ جبهه هم پیروز شویم و توکل، ایستادگی و مقاومت می‌خواهد اما مطمئن هستیم که پیروز می‌شویم.

امام جمعه شیراز گفت:

گرانی و تورم مردم را اذیت می کند. برای اجاره یک منزل چقدر مومنین گرفتار هستند، این مشکلات مردم است. عرصه جنگی‌ست که دشمن باز کرده البته دشمن همیشه ستون پنجم دارد و نفوذی داخل کشور دارد و کسی که شعار سال رهبر انقلاب را کم توجهی می کند، رهبری فرموده مهار تورم و رشد تولید. به جای اینکه به این اولویت اول کشور بپردازد با مسائلی درگیر می شود که جایش نیست یا نفوذی دشمن است یا از دست دشمن فریب خورده، همه ملت و دولت باید این جبهه را حواسشان باشد. ما می خواهیم از این جبهه هم با توکل بر خدا پیروز بیرون آییم. اگر اطاعت از ولایت را پیشه خود کنیم و توکل بر خدا کنیم و بایستیم مطمئن باشید پیروز می‌شویم، مشکلی نیست که از دست پرتوان این‌ ملت خارج باشد و حلش خواهید کرد اما باید این مسئله حس شود. در رأس دولت تلاش‌های بسیار جدی در این زمینه شکل می‌گیرد اما حرکت در بدنه میانی دولت احساس نمی‌شود و انگار نمی دانند و نمی فهمند که جنگ است. اینکه رئیس جمهور تاکیدا گفتند با هیچ کس عقد برادری نخواندم و اگر کسی نمی تواند کار کند برود برای این‌ست که ایشان دلش می خواهد در اطاعت از رهبری بدنه اقتصادی دولت حرکت کند، مردم حس کنند که دولت دارد زحمت می‌کشد و این مسیر باید طی شود و مدیران بیش از چیزی که مشاهده می‌شود باید در این زمینه زحمت بکشند. این جبهه را وقتی که حرکت دولت و ملت بهم پیوست پیروز می‌شویم همانطور که در خرمشهر وقتی حاکمیت با ملت بود پیروز شدیم و عین همان قضیه هم اینجا خواهد شد و مردم آماده و پای کار هستند و مدیران باید حرکت را سامان دهند.

او ناحیه دوم‌ جبهه دیگری که در مقابل ما باز شده است را جنگ بسیار پیچیده فرهنگی برشمرد و گفت باید حواسمان به این جبهه جنگ هم باشد:

در این جبهه هم از حرکت دشمن غافل نباشیم که حمله می کند و باید مقابل آن بایستیم. اینکه حجاب و عفت عمومی را با دلار آمریکایی بخواهند خدشه‌دار کنند ما باید احساس کنیم که جنگ است و جبهه‌گیری کنیم. مدیرانی که گوشه‌ای از این مسئولیت به عهده‌شان است قسمت مسئولیت خود را درست ایفا کنند و مردم هم مسلما پای کار هستند و باز هم خواهند بود. دشمن آمده بود بساطی راه بیندازد که الحمدالله توطئه اش شکست خورد. آنها می خواستند بگویند حاکمیت مقابل بدحجاب و غیره است که شکست خوردند و حیله‌شان هم نگرفت چون در کشور ما حاکمیت از ملت جدا نیست و اگر کسی می خواهد این مسئله را ایجاد کند آرزویش را به گور می‌برد که تقابل بین ملت و حاکمیت درست شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:

در مقابل این جریان بی‌عفتی و بی‌حیایی که متأسفانه دشمن دامن می‌زند باز هم باید دشمنان ایران و اسلام بدانند که با مشت کوبنده این ملت روبه‌رو خواهند شد.‌

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان