آمریکا حاضر به لغو تمام تحریم‌های «دونالد ترامپ» علیه ایران نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 15 تير 1403 - 0:57

آمریکا حاضر به لغو تمام تحریم‌های «دونالد ترامپ» علیه ایران نیست

شماره: 13836
Aa Aa

جو بایدن می گوید بسیاری از این تحریم‌ها مبنای قانونی دارند| آنچه مطرح شده تعلیق و توقف موقت ۱۲۰ روزه و یا ۱۸۰ روزه تحریم های نفتی و بانکی است‌.

مسائلی که حلشان از همه دشوارترند باقی‌مانده‌اند؛
آمریکا حاضر به لغو تمام تحریم‌های «دونالد ترامپ» علیه ایران نیست

آمریکا حاضر نیست تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران را برای بازگشت به توافق هسته‌ای رفع کند.

به گزارش اسپادانا خبر، پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» با اعلام این خبر نوشته مقام‌های آمریکایی به ایران اطلاع داده‌اند که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران را رفع نخواهد کرد زیرا بسیاری از این تحریم‌ها مبنای قانونی دارند. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که برخی از تحریم‌های دوران ترامپ با هدف سخت‌تر کردن بازگشت به توافق هسته‌ای در دولت‌های بعدی طراحی شده‌اند و هدف آنها تنبیه رفتارهای ایران نبوده است. این تحریم‌ها می‌توانند رفع شوند.

یک مقام آمریکایی گفت:

«ایرانی‌ها روی یک مورد مشخص تأکید ندارند؛ می‌گویند تمامی [تحریم‌های دوران ترامپ] باید رفع شوند.»

یک مقام آمریکایی نیز که در جریان روند مذاکرات وین قرار دارد در مصاحبه با پولیتیکو گفته مسائلی که در این گفت‌وگوها باقی‌مانده‌اند آنهایی هستند بیشترین دشواری را برای حل و فصل شدن دارند:

همه چیز بر اساس این اصل که "تا بر سر همه چیز توافق نشود بر سر هیچ‌چیز توافق نشده" پیش می‌رود. اختلافاتی که باقی مانده‌اند کمترند اما

این رسانه مدعی شده مذاکره‌کنندگان ایرانی خواستار امتیازهایی بیشتر از توافق هسته‌ای اولیه هستند.

پیش‌تر، پرس تی وی به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات وین خبر داده بود که دولت آمریکا هنوز حاضر به لغو تحریم تسلیحاتی و لغو دستور اجرایی ترامپ در این زمینه نشده است.

پرس تی وی می گوید:

آمریکا تاکنون لغو کامل تحریم های نفتی، بانکی، حمل و نقل و ... را به گونه‌ای که نیاز به تمدید های دوره‌ای نداشته باشد نپذیرفته است. آنچه آمریکا مطرح کرده صرفا تعلیق و توقف موقت ۱۲۰ روزه و یا ۱۸۰ روزه تحریم های نفتی، بانکی و … است‌ به گونه‌ای که پس از سپری شدن این دوره زمانی، مجددا ایران برای ادامه فعالیت‌های خود نیازمند اخذ موافقت رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان