ایران از برجام عبور کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 22 مرداد 1403 - 9:17

ایران از برجام عبور کرد

شماره: 8001
Aa Aa

آژانس تاکید کرده که ذخایر اورانیوم با غنای پایین ایران به ۲۰۵ کیلوگرم رسیده در حالی که سقف مجاز برای آن در برجام ۲۰۲.۸ کیلوگرم می باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد؛
ایران از برجام عبور کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف مجاز در توافق هسته ای با قدرت های جهانی عبور کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد که عبور ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف مجاز در برنامه جامع اقدام مشترک مربوط به توافق هسته ای با قدرت های جهانی (برجام) را تایید می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره تاکید کرد که ذخایر اورانیوم با غنای پایین ایران به ۲۰۵ کیلوگرم رسیده در حالی که سقف مجاز برای آن در توافق هسته ای ۲۰۲.۸ کیلوگرم می باشد.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در رابطه با عبور از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۷/‏۳ درصد اظهار داشت:

آن طور که من اطلاع پیدا کرده ام ایران طبق برنامه اش از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور کرده و این را هم قبلا اعلام کرده بودیم؛ ما بر اساس آن چه اعلام کردیم خیلی شفاف گفته ایم که چه کار می کنیم، بر اساس آن عمل می کنیم و این را از حقوق خودمان در داخل برجام می دانیم.

ظریف در اشاره به نامه «حسن روحانی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشورهای عضو برجام شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه نیز تصریح کرد: در نامه رئیس جمهوری صراحتا بیان شده که اگر اروپایی ها اقدامات لازم را برای اجرای تعهدات خود انجام بدهند، اقدامات ما قابل بازگشت است اما اگر اقدامات لازم را انجام ندهند ما بر اساس بند ۳۶ برجام این حق را از سال گذشته داشته ایم که اقدامات خودمان را انجام دهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان