تداوم شیطنت‌های آمریکا قابل تحمل نیست | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 17:03

تداوم شیطنت‌های آمریکا قابل تحمل نیست

شماره: 21612
Aa Aa

تحرکات ضد امنیتی و شرارت بار عوامل ضدانقلاب و تروریست در منطقه اقلیم و شمال عراق و اقدامات بحران زای آمریکا از مولفه های ناامنی در منطقه است.

امضاء توافق‌نامه امنیتی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق؛
تداوم شیطنت‌های آمریکا قابل تحمل نیست

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در عراق و در ديدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور گفت:

تداوم شیطنت‌های آمریکا قابل تحمل نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

با اجرای کامل توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق توسعه همه‌جانبه روابط، سرعت خواهد گرفت. 

او گفت:

شیطنت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نمی‌باشد. پیگیری محاکمه و مجازات آمرین و عاملین شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از اولویت‌های اصلی همکاری‌های امنیتی دو کشور است و نباید این مهم دچار مرور زمان شود. تلاش های مشترک دو کشور طی ماه‌های گذشته برای تنظیم و نهایی سازی توافقنامه امنیتی جامع که تضمین کننده  ثبات و بهبود شرایط امنیتی در مرزهای دو کشور خواهد بود.

شمخانی گفت که ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست ها و اقدامات بحران زای آمریکا می‌داند. تحرکات ضد امنیتی وشرارت بار عوامل ضدانقلاب و تروریست در منطقه اقلیم و شمال عراق از دیگر مولفه های ناامنی در منطقه است اما اجرای دقیق توافق نامه امنیتی میان دو کشور می تواند به اقدامات شرورانه این گروه‌ها به طور کامل و اصولی پایان دهد.

مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار گفت:

بغداد تمام تلاش خود را برای اجرای کامل توافقنامه دو کشور به‌کار خواهد گرفت و به هیچ گروه یا کشوری اجازه نخواهد داد که از خاک عراق برای ایجاد ناامنی در ایران استفاده کند.

  •  

در مراسمی با حضور نخست وزیر عراق توافق‌نامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق امضا شد.

بدر مراسمی با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، توافق‌نامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق از سوی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق به‌ امضاء رسید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان