جلیلی، رضایی، شجاعی و رهامی ثبت نام کردند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 5:56

جلیلی، رضایی، شجاعی و رهامی ثبت نام کردند

شماره: 13507
Aa Aa

در حالی که رضایی گفته آمده‌ تا مردم دوباره شاد و خوشحال باشند شجاعی می گوید برای تحقق تفسیر عملی و رسمی از واژه «رجال» آمده است.

آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران؛
جلیلی، رضایی، شجاعی و رهامی ثبت نام کردند

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران و فرمانده پیشین سپاه پاسداران برای چهارمین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت نام کرد.

رضایی در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۸۸ هم در انتخابات حاضر بود و شکست خورد و در انتخابات سال ۸۴ هم یک‌روز مانده به انتخابات از رقابت کنار کشید. 

به گزارش اسپادانا خبر، او در وزارت کشور و در جمع خبرنگاران گفت:

اگر امروز حال مردم ایران خوش نیست و مردم ناراحت و عصبانی هستند به خاطر تغییر ریل انقلاب است. مسیر انقلاب را در اداره کشور به انحراف کشاندند. آلودگی امنیتی و تاخت و تازهای دلالان نیز به دلیل انحراف است. امروز ما مسئولان کشور باید شرمنده مردم باشیم. من هم که در دولت نبودم شرمنده مردم هستم. در بخشی از اداره کشور نامحرمان و نااهلان وارد شده‌اند. آسمان ما را بردند. ترکیه و ‌امارات مزیت نسبی آسمان ما را بردند. چرا باید این طور باشد؟ آقایانی که آمدند در این چند روز من گوش کردم، از فساد و تبعیض گفتند اما سهم خود را نگفتند. امروز روز شعار دادن نیست، باید عمل کرد. تکرار دولت‌های گذشته سم مهلک آینده ایران است. ببینید چه بلایی بر سر بورس آوردند. بله، اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. 

او با بیان این که صندوق جبران ضرر مال‌باختگان بورس را تاسیس می‌کنیم گفت:

آمده‌ایم که سپر شویم نه اینکه مردم را سپر خود کنیم. آمده‌ایم تا مردم دوباره شاد و خوشحال باشند.

زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب نیز با حضور در محل وزارت کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.

او گفت:

من «زهرا شجاعی»، معتقد به اصلاحات، پای‌بند به اصول انقلاب اسلامی، حامی تحول و باورمند به شایسته‌سالاری و محو هرگونه تبعیض قومی، مذهبی و جنسیتی با تجربه چند دهه فعالیت سیاسی و مدیریت اجرایی در سطح کلان در وزارت کشور و ریاست جمهوری، با ارائه برنامه‌ای جامع از سوی حزب مجمع زنان اصلاح‌طلب برای اداره دولت سیزدهم و در مرحله اول برای تحقق تفسیر عملی و رسمی اصل ۱۱۵ قانون اساسی از واژه «رجال»، به میدان آمده‌ام.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با حضور در وزارت کشور کاندید انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ ثبت نام کرد و صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان احراز شد ولی نتوانست سکان هدایت دولت را برعهده بگیرد.

جلیلی در جمع خبرنگاران گفت:

باید این انتخابات به گونه‌ای باشد که لفاظی‌ها شنیده نشود. برنامه کشور با نمایش فرق می‌کند. سال‌های گذشته مشخص شد که نمایش نمی تواند مشکلات کشور را حل کند. در فضای انتخابات نباید اجازه داد که کسانی با حرف‌های ضعیف و سست ‌و تمایل مقطعی مسائل مردم را بپوشاند. یکی از موضوعات مهم این است که چهار سال آینده حرکت کشور گونه‌ای باشد که فقط اداره شود. باید جهش و پیشرفت داشته باشد. باید مشخص باشد که به چه نقطه‌ای باید رسید. بدون برنامه نمی‌توانیم چنین مسئولیت سنگینی را به فرجام برسانیم. امیدواریم تجربه تلخ هشت سال گذشته تکرار نشود.

«رسول منتجب نیا»، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب جمهوریت نیز با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

«محسن رهامی»، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. 

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شدند. 

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران نیز با حضور در ستاد  انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان