جهانگیری به جای ظریف و با بغض ثبت نام کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 10 مرداد 1403 - 3:28

جهانگیری به جای ظریف و با بغض ثبت نام کرد

شماره: 13504
Aa Aa

او گفته نمی‌تواند وعده‌های ناممکن دروغین بدهد اما «دولتِ ملت» را تشکیل خواهد داد؛ به آن ها که اسیر فقر و رنج و تبعیض‌اند مدیون ام.

آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران؛
جهانگیری به جای ظریف و با بغض ثبت نام کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌‌جمهور ایران با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او زمانی که داشت درباره سختی مردم در شرایط کنونی و فقر جامعه و مشکل کسب‌وکار حرف می‌زد بغض کرد. بغض جهانگیری موجب شد تا کمی در لحن صحبت کردن او تغییر ایجاد شود.

در بیانیه انتخاباتی جهانگیری آمده است:

می‌دانم که چه شرایط سختی پیشِ روی رئیس جمهوری آینده است اما نمی‌شد راه عافیت پیش گرفت. به مردم هم نمی‌توانم وعده‌های ناممکن دروغین بدهم. ما به خون شهدا و هم‌وطنانی که اسیر فقر و رنج و کولبری و سوخت‌بری و تبعیض‌اند مدیونیم. آینده را باید با هم بسازیم.

امروز خوشبختانه زمینه احیای مجدد برجام و رفع تحریم‌ها که مقدمه‌ای برای گشایش در وضعیت کشور و معیشت مردم است فراهم شده است و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کنند. گشودن گره‌های ناشی از تحریم‌های شدید سه ساله که ضربات سنگینی بر پیکر اقتصاد کشور وارد کرده است کاری بسیار دشوار و سنگین است. ادامهٔ مسیر رفع عزتمندانهٔ تحریم‌ها را باید مدبرانه پی گرفت و البته بعد از پایان تحریم‌ها نیز بازسازی اقتصاد کشور دشواری‌ها و پیچیدگی‌ها و الزامات زیادی دارد.

بیکاری، فقر و نابرابری فزاینده، توقف بسیاری از کسب و کارها، کاهش مداوم سرمایه‌گذاری‌های نو، خشکسالی و بحران آب، تخریب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیست، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای حکمرانی، کاهش امید به اثربخشیِ رای مردم، افزایش فساد، مشکلات ناشی از ساختار بودجه و نظام بانکی و مالیاتی کنونی و مشکلات در تولیدِ صنعت، کشاورزی و خدمات کشور از جملهٔ مسائل مزمن کشورند.

بحران کرونا و ضرورت سازماندهی قوی‌تر واکسیناسیون رایگانِ همگانی و سریع‌تر هم در صدر اولویت‌ها قرار گرفته است. همهٔ این‌ها تصویر نگران‌کننده را مقابل نامزد ریاست جمهوری که به عمق مشکلات توجه دارد قرار می‌دهد. آنان که در کارنامهٔ طولانی کاری‌شان کمتر اقدام واقعی و موثری برای حل عملی مشکلات مردم دیده می‌شود، چنان شعار می‌دهند که قادرند مشکلات پیچیدهٔ کشور و مردم را یک‌شبه حل کنند. من واقعاً نگران سنگینی بار این مسئولیت‌ام. با این‌حال، مبتنی بر شناخت وسیع و عمیق از ظرفیت‌های انسانی، مادی، طبیعی و‌ قدرت زیرساختی ایران باور دارم با افزایش ظرفیت و کیفیت حکمرانی و همیاری دولت و جامعه می‌توانیم بر این مشکلات فائق بیاییم.

او در وزارت کشور و در جمع خبرنگاران گفت:

به دلیل نیامدن برادر خوبم آقای دکتر ظریف و تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند و اینکه جبهه اصلاحات ایران از من خواستند، برخلاف میل شخصی از قبول مسئولیت شانه خالی نکردم.

جهانگیری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با بیان این که مافیا کسی است که مردم را نسبت به آینده نا امید کند و به دنبال انتخابات بی رمق باشد گفت:

عامل وضع موجود سه دسته اند:

۱. ترامپ نژاد پرست ضد ایران.

۲. کسانیکه بهانه به دست دشمنان ایران دادند و در دی ۹۶ اختلافات را دامن زدند.

۳. ضعفهای مدیران اجرایی که باید هم پاسخگو باشند هم عذرخواه ملت ایران.

او ادامه داد:

دراین انتخابات یا شایسته‌ها نیامدند یا امکان آمدنشان فراهم نبود. آنهایی که درکارنامه طولانی کاری‌شان کمتر کار عملی برای حل مشکلات دیده می‌شود چنان شعار می‌دهند که گویی می‌توانند مشکلات را حل کنند.

او گفت:

آنچه به عنوان معاون اول اختیارش را نداشتم را اجرایی خواهم کرد و «دولتِ ملت» را تشکیل خواهم داد.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان