حال ایران خوب نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 8 تير 1403 - 5:30

حال ایران خوب نیست

شماره: 25577
Aa Aa

آمده‌ام تا نظام مدیریتی را به جای تکیه بر تبلیغات و صنعت دستاوردسازی به ضرورتِ مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم از قبیل کوچک شدنِ سفره و رنجِ بیماری و بیکاری و بی آینده‌گی و مداخله گری در زندگی آنها به تلاش برای کاهش و حل آنها سوق بدهم.

اسحاق جهانگیری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری؛
حال ایران خوب نیست

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی و از وزرای دوره خاتمی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ گفت:

به روح بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی درود می­فرستم و یاد همه شهیدان عزیز را گرامی می دارم.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند. حال ایران خوب نیست. همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه را ایجاد کند. تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم درب بر همان پاشنه می‌چرخد:

پایداری مسایلی چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی ، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، ناترازی های نگران کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی

احساس بی عدالتی، تبعیض و فساد

کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت

رویکردهای تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی

ایران امروز می‌تواند این تنگناها و چالش‌ها و حتی بحران‌ها را پشت سر بگذارد و چشم انداز راهگشا و امید بخشی را پیش روی خود ببیند به شرط آنکه :

مدل حل مسائل بنیادین و ابرچالش‌ها باید بر اجماع سازی در میان همه ارکان نظام و تامین مشارکت فعال آنان بر وجود مساله و راه‌حل آنها و به کارگیری تیم مدیریتی کاردان مبتنی باشد

بهره‌گیری از روش‌های علمی و تجربه‌های موفق ملی و جهانی صورت بگیرد

احیای سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور

تکیه بر توان ملی، قدرت بازدارندگی و تعامل با جهان و حل مساله تحریم‌های ظالمانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت

رعایت عزت و شرافت و کرامت انسان به ویژه نسل جوان و زنان و دختران

من با آگاهی به همه این مسائل پیچیده و سخت­ و با امید به برداشتن قدم هایی در جهت اصلاح رویکردها و رویه های غلط، و خلق ظرفیت های تازه‌وارد عرصه انتخابات شدم. من آمده ام تا به اعتبار تجربه­ هایی که در سطوح مختلف اجرایی از اداره شهرستان و استان و بخش های میانی و کلان کشور داشته ام قدم در راهِ حل مسائل مردم بگذارم. من به رغم تنوع و تعدد مسایل و مشکلات کشور امکان کاهش و حل آنها را با مشارکت و اعتماد مردم میسر می‌دانم. اولویت‌های اصلی ما معیشت مردم، توسعه همه‌جانبه، برطرف کردن ناترازی‌ها، گسترش اشتغال، ایجاد توازن منطقه‌ای، تأمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفظ محیط زیست خواهد بود. فناوری‌های نوظهور و مبتنی بر اینترنت را نه تنها تهدید نمی‌پنداریم که آن را فرصتی برای توسعه کشور می‌دانیم. مبارزه با فساد را از مسیر گسترش شفافیت، تعهد نسبت به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، میدان ‌دادن به مراقبت اجتماعی، پذیرش سوت‌زنی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها پی می گیریم. من آمده‌ام تا نظام مدیریتی کشور را به جای تکیه بر تبلیغات و صنعت دستاوردسازی به ضرورتِ مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم از قبیل کوچک شدنِ سفره و رنجِ بیماری و بیکاری و بی آینده‌گی و مداخله گری در زندگی آنها به تلاش برای کاهش و حل آنها سوق بدهم. من باور دارم و می توانم با همه کسانی که در اندیشه ایرانند و حتی با من متفاوت می‌اندیشند کار کنم.

او گفت:

می‌آیم تا رای کسانی را جلب کنم که از شعار و منازعه خسته و دنبال گشایش عملی‌اند. می‌آیم تا از ایرانیانی رای بگیرم که خواهان زندگی بهتر هستند. می‌آیم تا رای ایرانیانی را طلب کنم که رفع تحریم‌ها، مدیران تواناتر، توسعه فراگیر و پایدار، اقتصاد شکوفا و نابرابریِ کمتر می‌خواهند و می‌دانند که لازمه همه این‌ها اجماع‌سازی در همه سطوح است. برای پیشگیری از تشدید مسائل و بحران‌ها می‌آیم. برای گشایشگری عملی آمده‌ام. آمدن من ولی کافی نیست. حضور شما هم تعیین کننده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان