رشد هزار درصدی امام زاده‌ها در ایران نسبت به قبل از انقلاب | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 22 مرداد 1403 - 16:50

رشد هزار درصدی امام زاده‌ها در ایران نسبت به قبل از انقلاب

شماره: 8171
Aa Aa

ایمن آبادی می گوید بعضی از امامزاده‌ها تبدیل به دکان‌هایی برای درآمدزایی شده است. چطور شده که یک امام زاده‌ای در شمال در کنار دریا دفن شده است؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد؛
رشد هزار درصدی امام زاده‌ها در ایران نسبت به قبل از انقلاب

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از رشد هزار درصدی امام زاده‌ها در ایران نسبت به قبل از انقلاب خبر داد.

وی گفت: هنوز اتفاق چندانی برای برچیدن این امامزاده‌ها نیفتاده است؛ بعضی از مسوولان سازمان اوقاف گفته‌اند که آمار امامزاده‌ها در اول انقلاب مشخص نبوده است درحالیکه آمار در آن زمان دقیق بوده است و این رشد آماری امامزاده‌ها هیچ جایگاه قانونی ندارد.

ایمن آبادی اظهار کرد: ما الان حدود 11 هزار امامزاده داریم و انتظار داشتیم که مسوولان مربوطه درباره امامزاده‌های جعلی شفاف سازی کنند؛ امامزاده‌های دست ساخته، جعلی، خودساخته و ... برداشته شود و با احساسات دینی مردم بازی نشود اما این اتفاق نیفتاده است. هنوز می‌بینیم که مردم به بعضی از درخت‌ها هم پارچه یا قفل می‌بندنند. درحالیکه بعضی از این امامزاده‌ها و بقعه‌ها هیچ شجره‌نامه‌ای ندارند. بزرگترین وظیفه اوقاف این است که اجازه ندهد در هیچ یک از شهرها و محله ها با احساسات دینی و مذهبی مردم بازی شود و خدای نکرده توسل به ائمه یک دکان کاسبی برای شورای یک محله یا دهیاری شود. من هیچ تغییری را در این زمینه از همان زمان مجلس نهم که کمیسیون اصل 90 وارد این موضوع شد، نمی‌بینم.

این نماینده مجلس ادامه می‌دهد:

«بعضی از امامزاده‌ها تبدیل به دکان‌هایی برای درآمدزایی شده است. من نمی‌دانم چطور شده که یک امامزاده‌ای در شمال در کنار دریا دفن شده است. الان جوان‌ها در این زمینه از ما سوال می‌کنند، درحالیکه بعضی از این امامزاده‌ها فاقد شجره هستند و کسی هم جرات نمی‌کند به آن‌ها دست بزند.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان