سپاه پاسداران یک نهاد نظامی تلقی نمی شود | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 5:00

سپاه پاسداران یک نهاد نظامی تلقی نمی شود

شماره: 12212
Aa Aa

طلایی در رابطه با ورود نظامیان در انتخابات ۱۴۰۰ گفته چرا نظامیان که برای مردم جانفشانی کرده اند برای دیگر عرصه ها متهم به نظامی بودن می شوند؟

یک فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد؛
سپاه پاسداران یک نهاد نظامی تلقی نمی شود

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با مشی ورود اصولگرایان با کاندیدای نظامی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت:

بیگانگان در حال ترویج و القای تعبیر نظامی در افکار عمومی هستند. نظامیان نیز در حالی که مطابق با ضوابط و شرایط باشند، مثل بقیه مردم هستند و حتما هم تا زمانی که در لباس نظامی هستند نمی توانند، وارد هیچ حزب و گروهی شوند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از برنا، او افزود: 

این افراد تا زمانی که در نیروهای مسلح هستند وارد هیچ یک از جریان های سیاسی نمی شوند مگر وقتی که بازنشسته شدند یا استعفا دادند که دیگر در کسوت نظامی گری نیستند و مثل بقیه مردم، قلمداد می شوند. ما سپاه را به آن مفهوم که گفته می‌شود، نظامی تلقی نمی کنیم. سپاه یک نهاد انقلابی برای صیانت از انقلاب است و یکی از ماموریت های سپاه در حوزه دفاعی کشور است و همچنین در دیگر حوزه های کشور نیز از انقلاب، صیانت می کند. حرکتی از بیرون به جامعه ما القا می شود و یا افرادی ناخواسته از روی ناآگاهی چنین تعریف جدایی از نظامیان ارائه می دهند و آن ها را از مردم، جدا می‌کنند. مگر نظامیان کم جان خود را برای این مردم داده اند؟ چطور وقتی بحث دفاع مقدس بود، نظامیان و نیروهای سپاه و بسیج و… در خط مقدم نبودند و برای مردم جانفشانی نکردند؟ حال چرا برای دیگر عرصه های خدمت متهم به نظامی بودن هستند؟

این فعال اصولگرا با بیان اینکه حل بحران ها توسط دولت بعدی زمانبر است افزود: 

هیچ کسی نمی تواند یک شبه کشور را درست کند چرا مردم باید این همه هزینه بدهند تا جریان سازان کشور به جای اینکه به دنبال آگاهی بخشی و معرفت افزایی و بصیرت افزایی مردم باشند، به دنبال این باشند که رسالت خود را در منافع این جناح و آن جناح تعریف کنند؛ ما طالب این نیستیم. ما می گوییم رسانه های ما رسالتی ملی نسبت به کشور و مردم خود دارند و باید بگویند و بخواهند تا نامزدها شناسنامه خود و کارنامه خود و کابینه خود را نشان بدهند. باید دید آیا سابقه ای از ولایی بودن، انقلابی بودن و کار برای انقلاب در این افراد دیده می شود یا نه؟ نباید مردم را ابزار کرد و بین این گروه و آن گروه بازی داد.

طلایی گفت:

باید چهار مولفه را در رجل سیاسی تعریف کنیم:

1- نسبت دیانتشان چون ما مسلمان هستیم و باید بدانیم شناسنامه او در بخش باورهای دینی چگونه است.

2- انقلابی بودن او، چون ما هزینه سنگینی دادیم و انقلابی در کشور داشتیم. نباید کسی بر سر کار بیاید که نسبت به آرمان های شهدا بی تفاوت باشد

3- باور های ملی و هویت ملی چون ما ملتی با فرهنگی غنی و پشتوانه تمدنی والایی هستیم .این ملت، نباید ابزاری برای معاملات سیاسی با این و آن باشد

4- نسبت او را با مردم بدانیم، آیا مردم را باور دارد و یا برای مناسبت ها و انتخابات است که با مردم کار می کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان