عمر یکجانبه‌گرایی به سر آمده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 11 مرداد 1403 - 10:13

عمر یکجانبه‌گرایی به سر آمده است

شماره: 25643
Aa Aa

تا اشغالگری هست مبارزه با اشغالگری یک واقعیت انکار ناپذیر است| ایران هم از راهبرد خنثی سازی تحریم‌ها و هم از تاکتیک دور زدن تحریم‌ها هوشمندانه بهره برده| تلاش برای دلار‌زدایی از تجارت جهانی خواسته همه کشورها و ملت‌های مستقل جهان است.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
عمر یکجانبه‌گرایی به سر آمده است

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس «بریکس و کشورهای علاقمند به همکاری» گفت:

زیرساخت‌های کنونی اقتصاد جهانی به صورت هراس‌انگیزی در اختیار قدرت‌های غربی قرار دارد که عملا نشان داده‌اند ساختارهای اقتصاد جهانی را به سلاحی علیه رقبا مبدل ساخته‌اند. 

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

وابستگی کشورها به یک ارز خاص برای مبادلات و ذخیره باعث شده است که  اقتصاد بسیاری از کشورها  در چنبره اسارت دلار بیفتد و در صورت عدم چاره‌جویی سریع، این امر اقتصاد کشورها را  بیشتر در باتلاق فرو خواهد برد. هیچ کشور مستقل و درحال توسعه در جهان نیست که از انحصار و سلطه دلار متضرر نباشد از این رو تلاش برای دلار‌زدایی از تجارت جهانی خواسته همه کشورها و ملت‌های مستقل جهان محسوب می‌شود.
باقری اظهار داشت:

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که سالها متحمل تحریم های غیرقانونی  یکجانبه آمریکا بوده توانسته با تعبیه سازوکارهای چابک داخلی و ایجاد مسیرهای امن خارجی الگوی جدیدی از زیست توام با پیشرفت در سایه فشار و تحریم را ذیل مفهوم اقتصاد مقاوتی ارائه دهد و در این مسیر هم از راهبرد خنثی سازی تحریم ها و هم از تاکتیک دور زدن تحریم‌ها هوشمندانه بهره برده است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت:

عمر یکجانبه‌گرایی به سر آمده و درحال واگذاری میدان عمل به چندجانبه گرایی است. جبهه چندجانبه‌گرایان باید هوشمندانه با برپایی و تقویت سازوکارهای جدید مالی، بانکی، اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی، دوران گذار از نظم یک‌جانبه‌گرایی را به نظم عادلانه چندجانبه‌گرایی مدیریت نماید.

علی باقری ادامه داد:

تنها راه حل پایدار رفع سریع و بدون قید و شرط اشغالگری از تمامی فلسطین اشغالی و سپس برگزاری همه‌پرسی است. کشتار ده ها هزار انسان بیگناه، قتل‌عام کودکان و زنان، آوارگی صدها هزار انسان بی پناه، کشته شدن ده ها خبرنگار و مامور سازمانهای بین‌المللی، انهدام زیر ساختهای زندگی شهری، تخریب دهها مرکز درمانی، عبادی، آموزشی و اداری شیوع انواع بیماریهای جسمی و روانی میان صدها هزار انسان مظلوم و از همه مهمتر حمایت از متجاوز اشغالگر و جنایتکار و پشتیبانی تسلیحاتی، مالی، تجهیزاتی، سیاسی، حقوقی و رسانه‌ای از رژیم نژادپرست تنها بخش کوچکی از سرشت نظام جهانی مبتنی بر یکجانبه گرایی است.  ایران بر این باور است که تا اشغالگری هست مبارزه با اشغالگری یک واقعیت انکار ناپذیر است،

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان