قصد کشورگشایی نداریم | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 15:00

قصد کشورگشایی نداریم

شماره: 25649
Aa Aa

اگر آمریکا به ما هجوم ببرد تا آن سوی دریاها دنبالش می‌کنیم| باید خارج از مرزهای‌مان دفاع کنیم و نه تنها در دریا و زمین بلکه باید در هوا نیز حضور داشته باشیم حتی فراکروی| در عملیات «وعده صادق» در هر یک ثانیه یک موشک شد.

ما ایرانی‌ها سه مرتبه تا دریای مدیترانه پیش رفتیم؛
قصد کشورگشایی نداریم

رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نهمین همایش نهضت خاطره گویی دفاع مقدس گفت:

قصد کشورگشایی نداریم؛ فتوای حضرت آقا را بخوانید اما اگر آمریکا به ما هجوم ببرد تا آن سوی دریاها دنبالش می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

عمق دفاع استراتژیک خودمان را باید به ٥ هزار کیلومتر برسانیم. اعتقادم این است که باید خارج از مرزهای‌مان دفاع کنیم و نه تنها در دریا و زمین بلکه باید در هوا نیز حضور داشته باشیم حتی فراکروی.

رحیم‌صفوی با بیان این که امروز در مدیترانه، دریای سرخ و باب‌المندب هستیم گفت:

ما ایرانی‌ها سه مرتبه تا دریای مدیترانه پیش رفتیم. حدود 500 سال قبل از میلاد کوروش کبیر به اورشلیم رفت و بین المقدس و یهودیان را آزاد کرد. 480 سال قبل از میلاد خشایارشاه 600 هزار نیرو را از ایران به آناتولی ترکیه فعلی برد و از تنگه داردانل یا بسفر عبور کرد و یونان را گرفت. در دفعه سوم با شکل گیری جبهه مقاومت حزب الله لبنان کنار مدیترانه هستیم. حزب الله لبنان در امتداد اعتقادات انقلاب اسلامی است و حتی حماس و جهاد اسلامی اگر چه اهل تسنن هستند ولی در کنار اهداف ناب تعریف شده اسلام ناب محمدی قرار دارند.

 او با بیان این که روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند اظهار داشت:

الان روابط ایران با روسیه و چین نسبتا روابط خوبی است؛ اگر چه روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند و باید در مناسبات سیاست خارجی این ملاحظه را داشته باشیم ضمن آنکه ما با اروپا و دیگر کشورها نیز روابط داریم.

رحیم‌صفوی گفت:
شاید حجم عملیات وعده صادق یک دهم توانمندهای ایران هم نبود. بقیه توانمندی را برای پاسخگویی به عکس‌العمل‌های احتمالی گذاشته بودند. در عملیات «وعده صادق» در هر یک ثانیه یک موشک و در 100 ثانیه بیش از 100 موشک شلیک شد. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و دوستان منطقه ای آنها اصلا تصور نمی کردند در یک مدت کوتاه  این چنین طرح ریزی دقیق و با قدرتی انجام شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان