مرزهای جغرافیایی ایران هیچ تغییری نکرده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 22 مرداد 1403 - 17:29

مرزهای جغرافیایی ایران هیچ تغییری نکرده است

شماره: 11819
Aa Aa

خطیب زاده گفته برجام قابل مذاکره مجدد نیست؛ اگر آمریکا می‌خواهد به مسیر برجام برگردد باید تمام و کمال و بدون کم و کاست آن را اجرا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران؛
مرزهای جغرافیایی ایران هیچ تغییری نکرده است

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود گفت:

برجام اقدام جامع مشترکی است که بین ایران و گروه ۱+۵ امضا شده است و آمریکا به مشارکت خود در این برنامه پایان داده است. مذاکره در مورد این برنامه مشترک چندین سال به طول انجامید و بعد از این مذاکرات جمع بندی شد و برای اجرا مهر و موم شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه ما پیامی از کسی دریافت نکرده ایم ادامه داد:

برجام باید در چارچوب خود برجام اجرایی شود. طرف های اروپایی باید به تعهدات خود بازگردند و باید بپذیرند که خسارت عظیمی به ایران از بابت عدم تعهدات آنها وارد شده است و اگر آمریکا نیز می‌خواهد به این مسیر برگردد باید به اجرای تمام و کمال برجام بدون کم و کاست آن بازگردد و این مسیر اجرای برجام است و برجام چیزی نیست که قابل مذاکره مجدد باشد.

وی گفت:

با توجه به لغو تحریم های تسلیحاتی ایران این حق ایران است که در چارچوب یک دولت مسئول نیازهای مشروع دیگر کشورها را در این زمینه جامه عمل بپوشاند. ما در این زمینه محدودیتی نداریم و از حقی که در این زمینه برخورداریم کوتاه نمی آییم و از آن استفاده می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه گفته می شود پس از طرح ترکیه و روسیه برای حل بحران قره باغ، ایران دیگر مرزی با ارمنستان ندارد گفت: متاسفانه در هفته گذشته جوسازی رسانه ای بی پایه ای در این زمینه داشتیم و نقشه های ساختگی در این ارتباط منتشر شد. ایران از حل و فصل دائمی این بحران استقبال کرده و می کند و طبیعی است که هر کار و هر اقدامی که بتواند به این روند کمک کند مورد استقبال ایران قرار می گیرد. مرزهای جغرافیایی ایران و منطقه هیچ تغییری نکرده و در آینده نیز تغییری در آن رخ نمی دهد. نه مرزی عوض شده است و نه ایران تغییری را در این مسیر می پذیرد. ما مواضع خود را در ارتباط با این بحران و مسائل مرتبط با آن اعلام کرده ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان