مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 8 مرداد 1403 - 19:37

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شد

شماره: 25825
Aa Aa

مسعود پزشکیان که توانست از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای ماخوذه ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ نفر را کسب کند پس از اعلام نتایج از مردم خواست او را تنها نگذارند؛ به شرافتم سوگند می‌خورم که در مسیر دشوار پیش رو تنهایتان نخواهم گذاشت.

میزان مشارکت ۴۹.۸ درصد اعلام شد؛
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شد

مسعود پزشکیان با کسب ۵۳٫۶ درصد از آرای رای‌دهندگان نهمین رئیس‌جمهوری ایران شد

به گزارش اسپادانا خبر، پزشکیان توانست از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای ماخوذه ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ نفر را کسب کند و به عنوان پیروز مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شناخته شود.

سعید جلیلی دیگر نامزد این مرحله نیز با ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای برای بار دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانست رای اکثریت را از آن خود کند.

بر این اساس مسعود پزشکیان رای اعتماد ۵۳٫۶ درصد از رای‌دهندگان را از آن خود کرد. جلیلی نیز ۴۴ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

میزان مشارکت نیز ۴۹٫۸ درصد اعلام شد.

پزشکیان پس از اعلام نتایج انتخابات در توئیتر نوشت:
مردم عزیز ایران انتخابات تمام شد و این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد دستم را به سوی شما دراز می‌کنم و به شرافتم سوگند می‌خورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت. تنهایم نگذارید.

او همچنین در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

«سپاس ایران. خاک پاک مردم ایران. مسعود پزشکیان»

پزشکیان در یک گفتگوی کوتاه تلویزیونی نیز با بیان این که رقبا هم برادران ما هستند اظهار داشت:

 ما به همه دست دوستی خواهیم داد و از همه برای اعتلای کشور استفاده خواهیم کرد. من نه حزب داشتم نه پشتوانه‌ای. مردم عاشقانه آمدند و از همه آنها قدردان و متشکرم.

حل مشکلات روابط خارجی، بهبود روابط با کشورها، عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با جهان از طریق رفع تحریم‌ها، ارتقای جایگاه و امنیت و اقتدار ایران در جهان، متوقف کردن موج مهاجرت، فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن و احیای صنعت گردشگری، ارتقای سطح فناوری افزایش تبادلات علمی با جهان از برنامه های مطرح شده از سوی پزشکیان در حوزه سیاست خارجی است.

مراسم تحلیف پزشکیان چه زمانی برگزار می‌شود؟

علی اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری و تبریک به وی گفت:

مجلس این آمادگی را دارد که بعد از مراسم تنفیذ در اولین فرصتی که تیم رئیس‌جمهور منتخب آمادگی داشته باشد مراسم تحلیف را برگزار کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان