نامزدهای انتخابات ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 9:16

نامزدهای انتخابات ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند

شماره: 25804
Aa Aa

مسوولان ذیصلاح قضایی در قبال گزارشات از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص انتخابات دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و بدون تبعیض رسیدگی کنند.

محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه عنوان کرد؛
نامزدهای انتخابات ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند

محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه در نشست شورای‌عالی این قوه گفت:

مسوولان ذیصلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارشات از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص امر انتخابات دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و به این گزارشات بدون تبعیض رسیدگی کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

بدون تردید همه مردم ما توقع دارند که نامزدهای محترم و ستادها و هواداران آنها ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند و حقوق مردم را رعایت کنند؛ خدای‌ناکرده چنانچه نامزد و یا ستادی انتخاباتی، قانون و اخلاق را رعایت نکنند مردم نزد خود می‌گویند چگونه باید از چنین افرادی توقع داشته باشیم که پس از تصدی مسئولیت اجرایی کشور به رعایت قانون ملتزم باشند؟

محسنی اژه‌ای بیان داشت:

رسیدگی‌های به‌موقع و سریع و دقیق که با صدور احکام قانونی و قاطع مواجه می‌شوند از اثرات بالایی در حوزه پیشگیری و بازدارندگی برخوردارند. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و دادستان‌های ما بواسطه امر مهم انتخابات نباید از سایر امور و وظایف خود غافل شوند؛ ممکن است افرادِ فرصت‌طلب و شرور با این تصورِغلط که همه تمرکزها معطوف به انتخابات است بخواهند در این ایام نسبت به امنیت روانی و فیزیکی مردم تعرضی داشته باشند و یا تصرفاتی را به منابع طبیعی و اراضی ملی داشته باشند و مرتکب ساخت‌وسازهای غیرمجاز شوند؛ در اینجا کلیه بخش‌های مسئول باید مراقبت کنند و وظایف قانونی خود را قاطعانه در راستای صیانت از حقوق و آرامش مردم انجام دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان