هر رای، رای «آری» مجدد به نظام است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 12:09

هر رای، رای «آری» مجدد به نظام است

شماره: 13005
Aa Aa

سید احمد خاتمی انتخابات در ایران را کاملا آزاد خوانده و گفته مردم ایران در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند؛ عدم مشارکت دشمن‌پسند است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ایران؛
هر رای، رای «آری» مجدد به نظام است

سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ایران گفت:

نامگذاری‌ سال‌ها از سوی رهبری، حاصل کارشناسی دقیق از وضعیت کشور و علاج و درمان مشکلات است. این نامگذاری‌ها در حقیقت نقشه راه مسئولان و مردم است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

در سالیان اخیر، تمرکز رهبر انقلاب اسلامی بر مسائل اقتصادی بوده است و این تمرکز ناشی از شناخت دقیق مشکلات کشور است. دشمنان امید داشته و دارند که با فشارهای حداکثری اقتصادی به نظام اسلامی آسیب برسانند. اینگونه فشارهای حداکثری اقتصادی بی‌سابقه نیست. کفار قریش در دوره بعث پیامبر(ص) با حصر اقتصادی شعب ابی‌طالب، می‌خواستند نهضت جهانگیر پیامبر(ص) را زمین گیر کرده و نظام نبوی مدینه را دچار چالش کنند. برهمین اساس رهبر انقلاب اسلامی در نامگذاری‌ها بر مسائل اقتصادی متمرکز شدند و سال گذشته را سال «جهش تولید» و امسال را «جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامیدند و در این نامگذاری مخاطب اول مسوولان و مخاطب دوم مردم هستند. واردات بی‌رویه، قاچاق کالا، مقررات زائد و عدم کمک نظام بانکی در برخی موارد، از جمله موانعی سر راه جهش تولید هستند.

وی، راه‌حل برون رفت کشور از تهدیدهای دشمن را با طرح اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری امکان پذیر دانست و گفت: 

امید که مسوولان در این عرصه حداکثر توان خود را به‌کار گیرند تا سال آینده شاهد آن باشیم که رهبری بالاترین نمره را به مسوولان به جهت تلاش شایسته آنها در این عرصه بدهند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان ادامه داد:

اینکه عده‌ای موضوع عدم مشارکت در انتخابات را مطرح می‌کنند سخنی دشمن‌پسند است چون این خواسته دشمن است که انتخابات، بی‌رونق و کمرنگ باشد. دشمنان کنار این هدف به مجریان و ناظران هم تهمت می‌زنند و آنها را به مهندسی انتخابات متهم می‌کنند که این موضوع هم در انتخابات گذشته و هم امروز سخن نادرستی است.

عضو مجلس خبرگان، انتخابات را کاملا آزاد خواند و با بیان اینکه مردم در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، گفت:

انتخابات هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی سرنوشت‌ساز است و هر رای که به صندوق انداخته می‌شود، رای «آری» مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. نکته دیگر زمزمه ای است که متاسفانه از زمان بنی‌صدر آغاز شد. افرادی عنوان می‌کردند رییس‌جمهوری قدرتی ندارد و کاری از دست او ساخته نیست که خلاف واقع است. در حقیقت رییس‌جمهوری شخصیت شماره دو سیاسی کشور است که از بالاترین اختیارات در قانون اساسی برخوردار است. نمی‌توان گفت رییس‌جمهوری قدرتی ندارد و او فقط تدارکاتچی است. علاوه بر این، کسی که خود را داوطلب می‌کند باید بداند که می‌خواهد با این قانون اساسی کار کند و اگر این قانون اساسی به نظر آن فرد کافی نیست خودش را در معرض انتخاب قرار ندهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان