یکی از پیام های بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 25 تير 1403 - 21:30

یکی از پیام های بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است

شماره: 15267
Aa Aa

بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد؛ ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند چیست.

سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور ایران؛
یکی از پیام های بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است

سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور ایران در هفتمین سفر استانی دولت به فارس و در حاشیه بازدید از میراث جهانی تخت جمشید گفت:‌

بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت:

پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند چیست.

رییسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز گفتگو کرد.
او با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید گفتگو و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.
مجموعه آثار تاریخی تخت جمشید به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در ۵۵ کیلومتری شمال شیراز در محدوده شهرستان مرودشت قرار دارد.

  • سید ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز نیز گفت:

هدف همه انبیا و قرآن اقامه قسط بوده و داشتن انگیزه و بینش الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد. آنچه امروز به دنبال آن هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید می‌کند جبران عقب‌ماندگی‌ها است و علیرغم پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته،  تحقق عدالت است. برای آنکه پیشرفت به عدالت ختم شود باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه طراحی و اجرا شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود گفت:

اساس حرکت دولت، اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست.

رئیسی اشتغال را جزو حقوق اساسی مردم و از تکالیف اصلی دولت عنوان کرد و گفت:

تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال محدود و منحصر در وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال احساس مسئولیت و تلاش کنند. در آغاز فعالیت دولت، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا تعریف کردیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم و اگر چه باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم اما این مشکل تا حدود زیادی مهار شده است. گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم. اجرای موفق برنامه‌های دولت به همت و مشارکت همگانی مردم بستگی دارد و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه حل مشکل مسکن برای خود جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قائل است و میدان‌دار اصلی در زمینه حل مشکلات و رونق تولید و اقتصاد خود مردم هستند.

رئیسی گفت:

برخی‌ها به سفرهای استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفرها پرهزینه است اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد؟ اگر رئیس جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم. قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد. برگزار نشدن سفرهای استانی دولت مشکلی را حل نمی‌کند و این سفرها باید انجام شوند. رئیس جمهور و مدیران باید مسائل و مشکلات را با حضور میدانی شناسایی و حل کنند و اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، نمی‌تواند درک واقعی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد و آنها را رفع کند.

  • سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای اداری استان فارس نیز به تشریح مواردی از یکصد مصوبه سفر به این استان و برنامه‌های دولت برای گره‌گشایی از مشکلات استان اشاره کرد و گفت:

در دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب برای ارائه گزارش عملکرد و دریافت رهنمود خدمت ایشان عرض کردم که هر چه از دوره مسئولیت بنده به عنوان رئیس جمهور می‌گذرد نگاهم نسبت به آینده امیدوار‌تر می‌شود و آینده را بیش از پیش روشن می‌بینم و ایشان نیز در پایان این دیدار به بنده گفتند که به این نگاه، بنده عمیقاً باور دارم.

 

ابراهیم رئیسی

او بر اهمیت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان‌ها تاکید کرد و گفت:‌

تا طرح نیمه‌تمام وجود دارد نباید سراغ طرح‌ جدیدی رفت و کارهای نیمه تمام را باید تکمیل کرد.

رییسی اظهار داشت‌:

اگر ظرفیت‌ها و اعتبارات در این بخش به صورت عادلانه تقسیم شود، مردم راضی خواهند بود به ویژه اینکه اگر با مردم هم در میان گذاشته شود، بر این باور هستم که باید با مردم سخن گفت.

او ادامه داد:

نجات کشور در تولید است. باید تولید کننده در بخش‌های کشاورزی و صنعت باشیم چرا که واردات ما را از استقلال دور خواهد کرد.

او از بانک‌ها خواست که تسهیلات بانکی را به سمت حمایت از تولید هدایت کنند.

 رئیسی گفت:

 در دولت سیزدهم ترجیح دادیم به جای پرداختن به اینکه کشور را در چه وضعی تحویل گرفتیم در عمل به حل مشکلات اقدام کنیم:

 هیچ نیازی برای تشریح وضع کنونی کشور وجود ندارد و هرکس، نگاهی به سفره خودش بیندازد به خوبی درک می‌کند که با چه وضعی مواجه هستیم.

  • سید ابراهیم رئیسی همچنین در نشست خبری درباره نتایج و دستاوردهای این سفر گفت:

استان فارس مهد تمدن و فرهنگ و ادب فارسی است و آثار این تمدن و مدنیت در جای‌جای استان به چشم می‌خورد.

او با اشاره به تصویب بیش از ۱۰۰ طرح برای استان فارس در جلسات متعدد بین مسئولان دولت و مدیران استان فارس گفت:

حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این ۱۰۰ طرح در نظر گرفته شده است.

رئیسی با اشاره به گزارش وزرا از طرح‌ها و برنامه‌های وزارتخانه خود برای استان در جلسه شورای اداری گفت:

تاکید داریم این مباحث در جلسه شورای اداری استان مطرح شود تا اولا به ایجاد حس مشترک بین همه دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی و حاکمیتی برای پیشرفت استان کمک کند و هم مردم از برنامه‌ها و طرح‌های دولت برای استان خود مطلع شوند.

 

365

او با بیان اینکه استان فارس یک قطب فرهنگی است و تقویت این قطب، وظیفه‌ای ملی و فرهنگی است گفت:

این فرهنگ غنی باید تقویت و به نسل‌های آتی منتقل و ظرفیت‌های گردشگری فارس نیز باید بیش از پیش فعال شود.

رئیس جمهور از همه مسئولان خواست برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تلاش کنند و گفت:

بسیار رنج‌آور است که جوان تحصیلکرده بیکار باشد. همه بخش‌ها باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و اشتغال‌زایی صرفا وظیفه وزارت کار نیست البته ایجاد اشتغال به معنای افزایش تعداد کارمندان دولت نیست. امروز دولت با تراکم کارمند و نیروی کار مواجه است به شکلی که گاهی همین حجم بالای نیروی کار به جای گشودن گره، تبدیل به یک گره جدید می‌شود. اشتغال‌زایی زمانی واقعی و صحیح انجام شده است که به رونق و افزایش تولید بینجامد.

او گفت:

رفع مشکلات معیشتی به هیچ وجه نباید ما را از توجه به مسائل فرهنگی بازدارد. در دولت سیزدهم حوزه فرهنگ هیچ‌گاه اولویت خود را از دست نخواهد داد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان