در صورت عدم قرنطینه کامل کرونا در ایران قتل عام خواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 22 مرداد 1403 - 0:46

در صورت عدم قرنطینه کامل کرونا در ایران قتل عام خواهد کرد

شماره: 11755
Aa Aa

هاله قائم گفته بازگشایی‌ها هیچکدام در زمان درستی اجرایی نشد؛ وظیفه دولت در این مرحله این است که در این روزهای سخت کشور را به طور کامل قرنطینه کند.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛
در صورت عدم قرنطینه کامل کرونا در ایران قتل عام خواهد کرد

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:

رنگ بندی‌ها را کنار بگذاریم؛ کل کشور شرایط بسیار وخیمی دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، هاله قائم بیان کرد:

تعطیلی و بازگشایی‌ها هیچکدام در زمان درستی اجرایی نشد. اخذ و انجام چنین تصمیماتی دارای مراحلی خاص است که می‌توانست از افسارگسیختگی شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند. می‌شد با تعطیلی و قرنطینه کامل کشور جلوی مرگ و میر بالا را گرفت. گفته می‌شود به دلیل مسائل اقتصادی نمی‌توان کشور را قرنطینه کامل کرد، حال سوال این است که آیا بار اقتصادی تحمیل شده ناشی از شیوع کرونا که بر دوش کشور تحمیل شد، کمتر و سبک‌تر از باری است که بسیاری قبل تر و با اجرای قرنطینه کامل می‌توانستیم تحمل کنیم؟

این متخصص اپیدمیولوژی با تاکید بر اینکه اکنون چاره‌ای جز قرنطینه کامل کشور نداریم گفت:

با رنگ بندی استان و شهرستان‌ها موافق نیستم چون در مردم ایمنی کاذب و دوگانگی ایجاد می‌کند. وظیفه دولت در این مرحله این است که در این روزهای سخت کشور را به طور کامل قرنطینه کند چون جان انسان‌ها در میان است و وظیفه انسانی ماست که گوشزد کنیم و جلوی مرگ و میر را بگیریم.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: اگر مردم رعایت نکنند چاره‌ای جز در خانه ماندن کامل و حکومت نظامی نخواهیم داشت. معتقد هستم اکنون نیروهای نظامی هم باید به میدان بیایند، نه به دلیل کنترل اپیدمی بلکه برای تنفس کادر سلامت که خسته شده و بریده‌اند.

این متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 

اگر کشور به شکل کامل قرنطینه نشود، شاهد قتل عام کرونا خواهیم بود

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان