شورای نگهبان لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تایید کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 25 تير 1403 - 0:22

شورای نگهبان لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تایید کرد

شماره: 17037
Aa Aa

با تصویب نمایندگان مجلس نیز حداقل حقوق کارمندان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان‌ در سال آینده ۵ میلیون تومان تعیین شده است.

سخنگوی شورای نگهبان تایید کرد؛
شورای نگهبان لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تایید کرد

شورای نگهبان لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تایید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتر نوشته است:

لایحه نظام رتبه بندی معلمان که در مراحل قبل از سوی شورای نگهبان با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود در جلسه این شورا بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. امیدوارم اجرای این قانون به ارتقای کیفیت آموزشی کشور و رفع دغدغههای معلمان عزیز بیانجامد.

  •  

حداقل حقوق کارمندان نیز ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاههای اجرائی به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد به گونه‌ای که ماهانه کمتر از ۵میلیون و ششصد هزار تومان کمتر نباشد.

نمایندگان مجلس همچنین تصویب کردند که حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ۱۰ درصد افزایش یابد.

بر اساس این مصوبه حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی ده درصد(۱۰%) افزایش می یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال کمتر باشد.

نمایندگان مجلس همچنین وزارت آموزش و پرورش را مجاز کردند تا بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا ۶۵ سالگی به تعویق بیندازد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان