ایران به مبارزه پایبند است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 17 مرداد 1403 - 0:25

ایران به مبارزه پایبند است

شماره: 26037
Aa Aa

«یواش یواش» ... انتظار اسرائیلی ها جزئی از تنبیه و پاسخ ماست. ایران پس از حمله به کنسولگری‌اش در دمشق و ترور شهید هنیه در تهران به مبارزه پایبند و حزب‌الله، ایران و یمن موظف به پاسخ هستند در حالی که ایران و سوریه ملزم به ورود به جنگ نیستند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان؛
ایران به مبارزه پایبند است

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت با اشاره به شکستن دیوار صوتی بیروت و چند منطقه دیگر توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گفت:

این ضایعه مقاومت را مردد یا متوقف نمی‌کند. 

به گزارش اسپادانا خبر، سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:

در جنگ فعلی، فلسطین، نوار غزه و کرانه باختری صحنه اصلی نبرد هستند و جبهه‌های پشتیبانی به آن اضافه می‌شوند. نتانیاهو خواهان توقف جنگ یا آتش‌بس نیست و در همه معاملات بر آن تاکید دارد. نتانیاهو می‌خواهد غزه را تحت سلطه خود درآورد و بر آن کنترل امنیتی مطلق داشته باشد و رژیم صهیونیستی تشکیل کشور فلسطینی را حتی در غزه نمی‌پذیرد. کرانه باختری توسط نیروی هوایی و پهپادی بمباران می‌شود و پروژه در آنجا توسعه شهرک‌سازی، آواره کردن فلسطینی‌ها به سمت اردن و الحاق رسمی آن است. رژیم صهیونیستی به همه و جامعه جهانی می‌گوید که هیچ کشور فلسطینی وجود ندارد. در ۳۱ سالی که «توافق اسلو» منعقد شد هیچ پیشرفت سیاسی حاصل نشده است. یک پروژه صهیونیستی وجود دارد که می‌گوید کشور فلسطین وجود ندارد در حالی که پروژه جبهه مقاومت، فلسطین از دریا تا رودخانه است و همه پروژه‌های این وسط منحل می‌شوند زیرا آینده‌ای ندارند و غیرواقعی هستند.

سید نصرالله یا بیان اینکه اگر نتانیاهو و ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی بر مقاومت در غزه و کرانه باختری پیروز شوند رژیم کودک‌کش در منطقه آشوب خواهد کرد تصریح کرد:

ما با خطر تسلط اشغالگر بر منطقه مواجه هستیم و نفاق حیرت‌انگیز آمریکایی وجود دارد. ایالات متحده آمریکا ۳۱ سال است که سکوت کرده است و اکنون صحبت‌هایش در مورد تشکیل کشور فلسطین دروغ و ریا است زیرا هر گونه رأی‌گیری در مورد کشور فلسطین در شورای امنیت با حق وتوی آمریکایی‌ها روبرو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:

وقتی ایران و حزب‌الله درباره پاسخ به «اسرائیل» که دست به قتل‌عام می‌زن، صحبت کردند، ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که از دشمن صهیونیستی دفاع خواهد کرد. اسرائیل برای محافظت از خود از ایالات متحده و کشورهای غربی کمک می‌گیرد زیرا قادر به محافظت از خود نیست. «اسرائیل» دیگر آنقدر قوی نیست که بود و در عملیات «وعده صادق» چند کشور از آن دفاع کردند. «اسرائیل» که در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه می‌جنگید اکنون از پاسخ ایران و پاسخ حزب‌الله هراس دارد و برای دفاع از خود از کشورهای غربی کمک می‌گیرد.

نصرالله افزود:

آمریکایی‌ها دنیا را فریب می‌دهند که از عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه راضی نیستند و برای تحت فشار گذاشتن او تلاش می‌کنند و این‌ها همه دروغ است چرا که به او چندین تُن‌ سلاح می‌دهند. دفاع آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی نشان از آن دارد که این رژیم دیگر از نظر قدرت و اعتبار آن چیزی نیست که بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان داشت: ر

ژیم صهیونیستی و ماهواره‌های آمریکایی از ترس پاسخ در بالاترین سطح آماده باش هستند و امروز پهپادهای مقاومت لبنان به شرق شهر عکا رسیده است. اگر کابینه نتانیاهو در غزه و کرانه باختری پیروز شود این بدان معناست که مسجدالاقصی و آرمان فلسطین در خطر بزرگی قرار خواهند گرفت. پروژه واقعی نتانیاهو و متحدانش این است که اردن را به سرزمینی جایگزین برای فلسطینی‌ها تبدیل کنند. اگر مقاومت غزه شکست بخورد که هرگز شکست نخواهد خورد، رژیم صهیونیستی هیچ یک از مقدسات اسلامی و مسیحی را باقی نخواهد گذاشت و نه فلسطین باقی خواهد ماند و نه اردن و رژیم حاکم آن، نه سوریه تا مصر. رژیم صهیونیستی بدون خط قرمز می‌جنگد و لازم است بدون هیچ گونه تردیدی با این رژیم مقابله شود و این یک وظیفه انسانی و قانونی است. هدف از این نبرد جلوگیری از پیروزی رژیم صهیونیستی و نابودی مساله فلسطین است. این نبرد چشم انداز پیروزی تاریخی بزرگی دارد. رژیم صهیونیستی همانطور که خود اذعان کرده، حتی پس از ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فؤاد شکر، همچنان در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی از مقاومت غزه و کرانه باختری، جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق خواست صبر و پایداری کرده و به حمایت خود از مردم غزه ادامه دهند و از کشورهای عربی خواست در مورد خطری که منطقه را تهدید می‌کند بیدار شوند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد:

ایران پس از حمله به کنسولگری‌اش در دمشق و اکنون پس از ترور شهید هنیه در تهران به مبارزه پایبند است در حالی که ایران و سوریه ملزم به ورود به جنگ نیستند. حزب‌الله، ایران و یمن موظف به پاسخ هستند و دشمن منتظر این پاسخ است و هر رویدادی را پاسخی می‌داند. توانایی پاسخ وجود دارد، ما شجاعانه، با درایت و با قدرت عمل می‌کنیم و نه احساسی و یک هفته صبر اسرائیل بخش از مجازات ماست.

سید حسن نصرالله تاکید کرد:

قابلیت‌های دشمن در شمال فلسطین اشغالی را می‌توان در نیم ساعت هدف قرار داد. پهپادهای مقاومت به شهر عکا رسیدند و یکی از موشک‌های گنبد آهنین هم نتوانست اهداف را تعقیب کند. پاسخ ما انشاالله به تنهایی یا با جبهه مقاومت قطعی است. این اسرائیل است که تشدید تنش با ایران و لبنان را انتخاب کرد. پاسخ ما در راه است، قوی و تأثیرگذار.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان