تبرئه الهه محمدی و نیلوفر حامدی از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 21 مرداد 1403 - 22:46

تبرئه الهه محمدی و نیلوفر حامدی از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم

شماره: 26065
Aa Aa

حکم ۵ سال حبس این دو روزنامه نگار برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تایید شد.

با اعلام وکلای نیلوفر حامدی و الهه محمدی؛
تبرئه الهه محمدی و نیلوفر حامدی از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم

پرتو برهانپور و حجت کرمانی وکلای نیلوفر حامدی از تبرئه موکلشان از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم آمریکا خبر دادند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شبکه شرق، پرتو برهانپور و حجت کرمانی وکلای نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار خبر از تبرئه موکلشان از اتهام «همکاری با دولت خارجی متخاصم آمریکا» دادند و اظهار کردند:

«نیلوفر حامدی که در ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و پس از فوت خانم مهسا امینی بازداشت شده بود در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با اتهامات «همکاری با دولت خارجی متخاصم آمریکا»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» پس از گذشت ۱۳ ماه از بازداشت موقت غیرقانونیمحاکمه و به ترتیب به ۷، ۵ و ۱ سال حبس از باب اتهامات مذکور محکوم شد. پس از تجدیدنظرخواهی صورت گرفته از دادنامه بدوی، طی حکم قطعی صادره از دادگاه تجدیدنظر استان تهران، خانم نیلوفر حامدی از اتهام «همکاری با دولت خارجی متخاصم» تبرئه شد. خانم نیلوفر حامدی مشمول هیچ یک از مستثنیات بخشنامه عفو مذکور نیست بنابراین باید پرونده خانم نیلوفر حامدی با اعمال بخشنامه عفو سال ۱۴۰۱ همانند هزاران متهم و محکوم دیگر سال ۱۴۰۱ با صدور قرار موقوفی تعقیب مختومه شود.»

دادگاه تجدیدنظر، رای پرونده الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن را هم صادر کرد.

به گفته وکیل این خبرنگار شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه اما حکم صادره را درباره دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تایید کرده است.

شهاب‌الدین میرلوحی، وکیل الهه محمدی در این باره گفت:

«پس از اعتراض به حکم محکومیت الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع و نهایتا این دادگاه الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه کرد. اما حکم صادره درخصوص دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تایید و این حکم در تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری جهت اجرا به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ ارجاع شد و رأی قطعی در اجرای احکام به وکلا ابلاغ شد البته طبق دادنامه دادگاه تجدیدنظر، حکم اشد (یعنی ۵ سال حبس) قابل اجراست. با توجه به اینکه دو اتهام باقیمانده از شرایط کامل بخشنامه عفو سال ۱۴۰۱برخوردار است، امیدواریم الهه محمدی مشمول عفو شده و این پرونده با صدور قرار موقوفی اجرا مختومه شود.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان