تظاهر به روزه‌خواری جرم است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 9:33

تظاهر به روزه‌خواری جرم است

شماره: 24933
Aa Aa

 آثار ماه مبارک رمضان در شهر و ادارات خیلی دیده نمی‌شود و حضور مسئولین و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کمرنگ است| اموال توقیفی با ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است.

محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور؛
تظاهر به روزه‌خواری جرم است

 محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور در آخرین جلسه شورای معاونین دادستانی کل گفت:

حضور مسئولین و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در ماه مبارک رمضان هم در حوزه سمعی و هم در حوزه بصری کمرنگ است و آثار ماه مبارک رمضان در شهر و ادارات خیلی دیده نمی‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی اظهار داشت:

در صورتی که چند روز مانده به حلول ماه مبارک باید شهر رمضانی شود و آثار آمدن ماه مبارک در همه جا دیده شود. در کوچه و خیابان، مراکز خرید وغیره باید گویای ورود ماه رمضان باشد تا آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان عزیز به اهمیت این ماه پی ببرند و از آن بهره‌مند شوند و از آسیب‌های پیش رو در امان بوده و به تکالیف خود هم آشنا شده و بدان عمل کنند.

او گفت:

افرادی که عذر شرعی دارند و نمی‌توانند روزه بگیرند و نباید هم بگیرند بدانند که تظاهر به روزه خواری و خوردن روزه در مقابل مردم و در خیابان و در حضور روزه‌داران گناه است و شکستن حرمت ماه مبارک است و از طرفی طبق قانون جرم است. وظیفه مسئولین فرهنگی آگاه کردن مردم به این امور است که متأسفانه حضورشان محسوس نیست.

 موحدی آزاد ادامه داد:

خوشبختانه دادستانی کل کشور و دادسراهای کشور با همکاری سایر بخش‌ها در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های زیادی در سال جاری داشتند از جمله اینکه اموال توقیفی اعم از خودرو، موتورسیکلت، اموال قاچاق، بلاصاحب، متروکه و... با ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است یعنی این اموال یا به صاحبان آن مسترد شده یا معدوم شده و یا در مزایده بفروش رسیده و به حساب مربوط واریز شده است که ۱۳ هزار میلیارد تومان از این اموال بفروش رسیده است. آمار نشان می‌دهد که در این حوزه در مقایسه با سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته‌ایم. هیئت مرکزی پیگیری تعیین تکلیف اموال توقیفی و بلاتکلیف دادستانی کل در سال جدید نیز فعالیت خود را با جدیت ادامه می‌دهد و امیدواریم تا پایان نیمه سال ۱۴۰۳ در هیچ جای کشور اموال رسوبی نداشته باشیم کما اینکه تا پایان امسال این موضوع در برخی از استان‌ها اتفاق افتاده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان