ساختار تقسیمات کشوری تغییر می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 3:15

ساختار تقسیمات کشوری تغییر می کند

شماره: 24019
Aa Aa

او گفته باید در شرق و غرب تهران تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم که هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل یک استان خواهد بود.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در جمع مردم شهریار؛
ساختار تقسیمات کشوری تغییر می کند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در جمع مردم شهریار گفت:

دولت تصمیم دارد که پروژه های نیمه تمام و کارهای ناتمام را به سامان برساند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی با اشاره به تجدید نظر در تقسیمات کشوری افزود:

با توجه به توسعه شهر اندیشه، شهرستان شهریار و سایر شهرستان‌های همجوار داشته باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود و باید حتما با توجه به وضعیت و شرایط جمعیتی و اقلیمی تصمیم‌گیری شود. این منطقه ضمیمه تهران است و شهر تهران اگر با همه امکانات و ظرفیت  بتواند کامل مدیریت بشود باید در شرق و غرب تهران تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری انجام دهیم که هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل یک استان خواهد بود. تجدید نظر در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران جزو برنامه‌های دولت است و تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران نیازمند تغییرات جدی است که در حال کارشناسی است تا به نحو بسیار منطقی تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم. با توجه به توسعه این منطقه می‌بایست رفت‌وآمد در درون منطقه و همچنین ارتباط با مرکز و تهران تسهیل شود که بسیار حائز اهمیت است و شاید علاوه بر توسعه جاده‌ای در زمینه توسعه مترو و ریل هم لازم باشد.

او گفت:

تردد به این منطقه با مترو و ریل راحت‌تر است لذا از آنجا که شهرداری تهران و شهرهای اطراف فعال شده توسعه مترو در دستور کار قرار دارد و البته این موضوع کار شهرداری‌هاست که در حال اجرا است و دولت نیز خود را موظف به کمک در این زمینه می‌داند.

رئیسی با اشاره به مسائل فرهنگی و آموزشی ابراز داشت:

مردمانی که ما در این مناطق می‌شناسیم مردم دلداده به انقلاب و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند که باید این فرهنگ با کمک چهره‌های فرهنگی منطقه و فرهنگ دوستان حفظ شود و در کنار توجه به مسائل اقتصادی موزد توجه قرار گیرد. در حوزه آموزش و پرورش تحقیقاتی انجام شده و مشخص شد این منطقه در زمینه آموزش نیاز به توسعه دارد که در دستور کار قرار دارد و در مصوبات سفر خواهد بود که نسبت به فضای فرهنگی و مدارس در غرب استان تهران اقدام شود. در این مناطق امکانات بسیار خوبی داریم اما با وجود تمامی این ظرفیت‌ها نیاز به مدیریت خوب نیز احساس می‌شود که باید با انجام وظیفه مسئولین استانی و محلی و همکاری صمیمانه مردم اجرایی شود. غرب و شرق استان تهران گاهی به دلیل توجه به شهر تهران یا سایر استان‌ها از قلم افتاده و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد لذا سعی کردیم که در این مدت نسبت به مناطق اطراف تهران نیز مانند شهر تهران توجه داشته باشیم لذا تعداد سفرهای استانی با سفر به شهرستان‌ها برابری می‌کند و بی‌توجه به مناطق اطراف تهران نبودیم و از نزدیک مسائل مربوط به زندگی مردم در اطراف تهران را دیدیم. می‌شود بر اساس گزارشات نیز در جریان امور بود اما دیدن مشکلات و حضور در اجتماعات محلی در جهت فهم بهتر مسائل و پیگیری موارد کمک می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان