ورود شناورهای تفریحی به ایران آزاد شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 13:37

ورود شناورهای تفریحی به ایران آزاد شد

شماره: 23979
Aa Aa

یلدا و چهارشنبه‌سوری هیچ وقت تغییرپذیر نیست و آن چیزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده این بوده که فلسفه این دو شب را توضیح داده‌اند.

با دستور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
ورود شناورهای تفریحی به ایران آزاد شد

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت:

با دستور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد.

به گزارش اسپادانا خبر، ضرغامی اظهار داشت:

رئیس‌‌جمهور به وزارت صمت دستور دادند تا مانعی برای این کار وجود نداشته باشد. همین الان سرمایه‌گذارانی هستند که در حوزه گردشگری دریایی قصد فعالیت دارند و قراردادهایی برای ورود شناورهای تفریحی بسته‌اند که در کشور ما خیلی محدودیت داشته و کمبود آن به چشم می خورد. فرآیندهایی بود که طولانی بود چراکه در داخل نیز این‌ها می‌تواند تولید شود و عملا منجر به خرید شناور تفریحی نمی‌شد. وزیر صمت همراهی خوبی با این مسئله خواهند داشت و اگر مواردی باشد که خودشان می توانند تولید کنند یا کشتی هایی وارد شود که بعدا نمونه سازی شود ما استقبال می کنیم.

ضرغامی همچنین با اشاره به حواشی نربوط به تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه آخر سال عنوان کرد:

یلدا و چهارشنبه‌سوری هیچ وقت تغییر پیدا نمی‌کند و تغییرپذیر نیست از ابتدا بوده و تا آخر هم خواهد بود. آن هم شب یلدا که امسال ثبت جهانی هم شد و چهارشنبه سوری هم که مراسم و آیین خاصی است که مردم ما به آن علاقه دارند. فکر می‌کنم آن چیزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده این بوده که یک مقدار فلسفه این دو شب را توضیح داده‌اند که چیز بدی هم نیست. از ما هم بپرسند خودمان ۱۰ تا فلسفه دیگر برای این دو شب می‌گوییم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان