ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 7:00

ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است

شماره: 18714
Aa Aa

ایران در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف های مهمی را ارائه کرده ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار نخست وزیر واتیکان؛
ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با کاردینال پیترو پارولین، نخست وزیر واتیکان و پاول گالاگر، وزیر امور خارجه این کشور گفتگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، امیرعبداللهیان در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام گفت:

جمهوری اسلامی ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است. ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف های مهمی را ارائه کرده ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.

او ادامه داد:

جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت جهانی در مقایله با تروریسم با مجاهدتهای سردار شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی را در حفاظت از مسیحیان ایزدی عراق و نیز مسیحیان سوریه در برابر تروریست های جنایتکار داعش ایفا کرده است، امری که مورد قدردانی واتیکان است.

امیرعبداللهیان گفت:

جمهوری اسلامی ایران همان قدر که با جنگ در اوکراین مخالف است و از راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به آن حمایت می کند با جنگ در دیگر مناطق جهان نیز مخالف است. ما به ویژه نگران هر گونه بحرانی شدن شرایط در شمال سوریه هستیم و تلاش های مهمی را برای جلوگیری از بروز یک بحران جدید صورت داده ایم.

او همچنین طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رفراندوم در میان فلسطنیان اصیل شامل مسلمان، مسیحی و یهودی را برای واتیکان تشریح کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان