دانشکده نظامی در حمص هدف حمله پهپادی قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 11:13

دانشکده نظامی در حمص هدف حمله پهپادی قرار گرفت

شماره: 23670
Aa Aa

در این حمله مراسم جشن فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان این دانشکده نظامی هدف قرار گرفته و صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

سوره با تمام قوا به گروه‌های تروریستی پاسخ خواهد داد؛
دانشکده نظامی در حمص هدف حمله پهپادی قرار گرفت

منابع خبری از حمله پهپادی تروریستی به دانشکده نظامی حمص در مرکز سوریه و کشته و مجروح شدن شماری در این حمله خبر داده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، تلویزیون سوریه در این باره اعلام کرد که دانشکده نظامی حمص توسط یک پهپاد متعلق به تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

طبق این گزارش در این حمله مراسم جشن فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان این دانشکده نظامی هدف قرار گرفته است. بر اساس برخی گزارش‌ها وزیر دفاع سوریه کمی قبل از این حمله جشن را ترک کرده بود.

تعداد کشته‌ها بر اثر این حمله از ۱۱۰ نفر عبور کرده است.

برخی منابع نیز با انتشار تصویری اعلام کرده‌اند که این تصویر متعلق به پهپاد مهاجم است که سرنگون شده است.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

گروه‌های تروریستی تحت حمایت طرف‌های بین‌المللی، مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در حمص را با پهپادهای حامل مهمات انفجاری هدف قرار دادند.

وزارت دفاع سوریه گزارش داد:

هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص، منجر به شهادت تعدادی غیرنظامی و نظامی شده و صدها زخمی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته است. هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص یک اقدام تروریستی بی‌سابقه است و ما با تمام قوا به این گروه‌های تروریستی پاسخ خواهیم داد. تاکید می‌کنیم که طراحان و مجریان این اقدام جنایتکارانه پاسخگو خواهند بود و تاوان سنگینی خواهند داد.

  •  

مسئولیت حادثۀ تروریستیِ سوریه با حامیان خارجی گروه‌های تروریستی است

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به دانشکده افسری شهر حمص گفت:

کمک به ایجاد فضای تنفس برای بقای داعش مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی سوریه است. تداوم حمایت اطلاعاتی با هدف ممانعت از استقرار ثبات، عامل حملات تروریستی در سوریه محسوب می‌شود.

او اظهار داشت که مسئولیت این رخداد متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها از جمله اشغالگران سرزمین‌های سوریه است.

  •  

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارتش سوریه با محکومیت شدید جنایت تروریستی حمله پهپادی به جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری ارتش این کشور در استان حمص تاکیدکرد:

عاملین این جنایت و حامیان آن با پاسخ بزرگ و انتقام غافلگیر کننده مجاهدان مومن و رزمندگان مقاومت اسلامی مواجه و تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

سلامی در این پیام با تسلیت این فاجعه به دولت، ملت و نیروهای مسلح سوریه و طلب شفای عاجل مجروحان حادثه تصریح کرد:

انتظار جامعه جهانی بر آن است که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد به مسئولیت خود در قبال اشغالگران سرزمین سوریه و برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم این کشور عمل کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان