دستگاه‌های اداری باید از اراضی غیرقانونی عقب‌نشینی کنند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 26 تير 1403 - 1:13

دستگاه‌های اداری باید از اراضی غیرقانونی عقب‌نشینی کنند

شماره: 16559
Aa Aa

بانیان وضع موجود نباید به کار خود ادامه دهند زیرا شدیدترین خسارت را به ایران وارد کردند| روسیه برای خرید محصولات کشاورزی ایران آمادگی دارد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران؛
دستگاه‌های اداری باید از اراضی غیرقانونی عقب‌نشینی کنند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران دز سفر استانی به گیلان و در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم در سالن شهدای ناجا گفت:

استان گیلان در پیوستن به شانگهای، اکو و اتحادیه اوراسیا یک محور مهم است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی مسئله کشور را مسئله تولید و اشتغال دانست و بیان کرد:

فلسفه منطقه آزاد برای واردات مواد اولیه و تولید ارزشمند است که باید به ظرفیت صادرات اضافه کند لذا اگر از هدف اصلی فاصله گرفته بگیرد باید در آن بازنگری شود.

او گفت:

کارهای ما در همه حوزه‌ها باید علم محور باشد و همه مدیران کشور باید یک ارتباط نخبگانی در هر استان ایجاد کنند.

وی با هشدار به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص رفع تصرف اراضی ساحلی بیان کرد:

همه دستگاه‌های اداری باید اراضی که غیرقانونی در اختیارشان است را در اختیار مردم قرار داده و عقب‌نشینی کنند. در این راستا با هیچ فردی مماشات قرار نخواهد گرفت.

رئیس جمهور از آمادگی روسیه به‌منظور خرید محصولات کشاورزی خبر داد و گفت:

باید به کشاورزان تسهیلات داده شده و تضمین خرید محصول هر چه سریع‌تر انجام شود و کشور روسیه و دیگر کشورهای همسایه آمادگی لازم برای خرید محصولات کشاورزی از جمهوری اسلامی را دارد.

رئیسی با بیان اینکه بانیان وضع موجود اجازه پست گرفتن در گیلان را ندارند افزود:

مدیران بانیان وضع موجود نباید به کار خود ادامه دهند زیرا شدیدترین خسارت را به کشور وارد کردند و امروز به مدیران اعلام شد که مدیران جوان، انقلابی و تحول‌خواه برای گیلان معرفی شود. افراد بسیاری در جمهوری اسلامی این ویژگی را دارند که فکر و اندیشه خود را به عمل رسانده و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد و به این دلیل استکبار سعی دارد جمهوری اسلامی را از مسیر خود دور کند.

  •  

او در جلسه شورای اداری استان گیلان نیز با اشاره به تفاوت‌های نظام مدیریتی با نظام مدیریتی اسلامی اظهار داشت:

موضوع مدیریت در فرهنگ‌های مختلف در ظاهر اعمال‌ نوعی مدیریت است اما حقیقت مدیریت در فرهنگ دینی ما این است که مدیر در نظام مدیریتی اسلامی قبل از هر کسی خود را در محضر خدا می‌داند. مدیر در فرهنگ دینی ما پیش از نظام اداری خود را پاسخگوی حضرت حق می‌داند. این مدیر در وهله بعد پاسخگوی مردم، سوم پاسخگوی ارباب رجوع و چهارم پاسخگوی نظام مدیریتی است و این چیزی است که مدیر را در خلوت و آشکار موظف می‌کند تا قانون‌مدار و اخلاق‌مدار حرکت کند و عدالت را در تصمیم‌گیری سرلوحه قرار دهد. در نظام مدیریتی اسلامی دوست داشتن و محبت مردم وجود دارد و این تفاوت ما با سایر نظام‌های مدیریتی است. وقتی آدم مردم را دوست داشته باشد انسان را به اموراتی ملتزم می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه "مردم از دولت و همه مدیران انتظار دارند که سلامت اداری داشته باشند" خاطرنشان کرد:

همه ارتباطات و روابط باید سالم باشد چرا که این ارتباط نادرست اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند. ما باید در مورد خدمات خود به مردم یک بازنگری داشته باشیم و ببینیم چه خدماتی تاکنون انجام شده و چه عقب‌ماندگی‌هایی داریم لذا باید این عقب‌ماندگی‌ها علت‌یابی شود ولی اکنون نباید در صدد این باشیم و باید اهتمام خود را برای جبران عقب‌ماندگی به‌کار گیریم.

  •  

سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان گیلان نیز اظهار داشت:

نسبت به همه مردم احساس مسئولیت می کنم چه افرادی که به من رای داده اند و چه کسانی که به من رای نداده‌اند. به ایرانیان خارج از کشور که هموطنان ما هستند هم احساس مسئولیت می‌شود و با تمام وجود به دنبال رفع دغدغه‌ها و مشکلات همه مردم هستیم.

 

2

رئیسی تاکید کرد:

حفظ و صیانت از جنگل، ساحل و زمین ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید با هرگونه تجاوز به این نعمت‌ها مقابله کرد. استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی می‌تواند مرکزیت کشور در تبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه شمالی باشد.

رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات و تصمیم دولت برای آزادسازی سواحل گفت:

برای سواحل حریمی در قانون تعیین شده است که باید مورد توجه همه دستگاهها قرار بگیرد و هیچ دستگاه اداری و حکومتی حق ندارد مانع استفاده مردم از حقوق‌شان باشد و نقض این مقررات به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. دستگاههای اداری باید بیش از دیگران خود را موظف به رعایت مقررات و حقوق مردم بدانند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان