دو زندانی ایرانی و آمریکایی مبادله می شوند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 8:57

دو زندانی ایرانی و آمریکایی مبادله می شوند

شماره: 9903
Aa Aa

احتمال دارد مایکل وایت، سرباز نیروی دریایی آمریکا که از سال ۲۰۱۸ در ایران بازداشت شده پس از آزادی سیروس عسگری آزاد و به آمریکا بازگردد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد؛
دو زندانی ایرانی و آمریکایی مبادله می شوند

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده که یک مقام آمریکایی و یک مقام ایرانی خبر داده اند که قرار است آمریکا، سیروس عسگری را که از اتهام دزدی اسرار تجاری تبرئه شده بود پس از تعیین گواهی پزشکی به ایران بازگرداند.

به گزارش اسپادانا خبر، رویترز در ادامه نوشته است:

عسگری ممکن است بخشی از یک تبادل نادر زندانیان میان ایران و آمریکا باشد. منابع ایرانی به رویترز گفته‌اند که تهران آماده است در این تبادل مشارکت کند.

دراین گزارش به نقل از یک دیپلمات ادعا شده است که ابوالفضل مهرآبادی، دیپلمات ایرانی گفته است که سیروس عسگری ۵۹ ساله که حدود ۱۰ روز پیش تست کرونایش مثبت شد، تحت مراقبت پزشکی مراجع قانونی مهاجرت آمریکا است و منتظر دریافت گواهی سلامت است تا سفر کند.

رویترز به نقل از مهرآبادی نوشته: ما در حال همکاری با اداره مهاجرت هستیم تا او را به زودی به ایران بازگردانیم.

سخنگوی اداره اجرایی مهاجرت و امور گمرکی آمریکا نیز از ارائه بازه زمانی مشخص خودداری کرد اما تایید کرد که این نهاد قرار است وقتی عسگری از نظر پزشکی گواهی سفر داشت، این انتقال از کشور را انجام دهد.

این خبرگزاری مدعی شده پروازهایی که معمولا این افراد را به ایران انتقال می‌دهد لغو شده‌اند و منتظر از سرگیری این سرویس‌دهی است.

احتمال دارد مایکل وایت، یک سرباز قدیمی نیروی دریایی آمریکا که از سال ۲۰۱۸ در ایران بازداشت شده است برای این تبادل انتخاب شود. او برای مرخصی پزشکی در ماه مارچ آزاد شده بود اما هنوز در ایران است.

سیروس عسگری، ۵۹ ساله، استاد دانش مواد و مهندسی در دادگاه فدرال از اتهام "ربودن اسرار تجاری مرتبط با کارش در دانشگاه اوهایو" تبرئه شد اما اداره مهاجرت آمریکا وی را همچنان در زندان نگه داشته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان