عامل حمله به کنگره آمریکا بر اثر جراحات وارده جان باخت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 7:34

عامل حمله به کنگره آمریکا بر اثر جراحات وارده جان باخت

شماره: 13086
Aa Aa

عامل حمله مردی ۲۵ ساله و اهل ایالت ایندیانا به نام نواه گرین بوده و سابقه کیفری نداشته اما چاقو به دست پیاده شده تا به افسران حمله کند.

برخورد پرسرعت یک خودرو به حفاظ کنگره آمریکا؛
عامل حمله به کنگره آمریکا بر اثر جراحات وارده جان باخت

در پی برخورد پرسرعت یک خودرو به حفاظ امنیتی کنگره آمریکا این محوطه در کنترل پلیس قرار گرفت. فرد مظنون چاقو به دست از خودرو پیاده شده است و به ضرب گلوله یکی از افسران پلیس زخمی شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، هر دو افسر و فرد مظنون به بیمارستان منتقل شده‌اند ولی کمی بعد یکی از دو افسر و عامل حمله بر اثر جراحات وارده جان باختند.

پلیس می‌گوید عامل حمله مردی ۲۵ ساله و اهل ایالت ایندیانا به نام نواه گرین بوده است که سابقه کیفری نداشته است.

کنگره آمریکا در حال حاضر در تعطیلات است و به همین دلیل اغلب قانونگذاران امروز در این ساختمان نبودند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که پیشتر واشنگتن را به سوی استراحتگاه کمپ دیوید ترک کرده بود گفته از شنیدن این خبر قلبش شکسته و به خانواده ویلیام ایوانز، افسر کشته شده در این حادثه تسلیت گفته و دستور داده پرچم آمریکا بر فراز کاخ‌سفید به حالت نیمه‌افراشته دربیاید.

حدود ساعت یک بعداز ظهر به وقت محلی مردی سوار بر یک خودروی آبی سدان مستقیما به سوی دو افسر پلیس در ورودی شمالی کنگره می‌راند. به گزارش پلیس، راننده سپس از خودروی خود چاقو به دست پیاده می‌شود تا به افسران حمله کند و وقتی به دستور ایست پلیس توجه نمی‌کند یکی از دوپلیس به سوی او تیراندازی می‌کند.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا نیز گفته است قلب آمریکا شکسته و آقای ایوانز را شهید دموکراسی خوانده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان