ما برای رسیدن به آرامش مقاومت می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:30

ما برای رسیدن به آرامش مقاومت می‌کنیم

شماره: 21510
Aa Aa

فلسفه اصلی هنر، رفعت روح است اما هنر غرب در مسیر غروب است؛ دنیای فیلم در غرب تماماً برای ویران کردن فضای ذهن و تعادل ذهنی انسان‌ها‌ست.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران؛
ما برای رسیدن به آرامش مقاومت می‌کنیم

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در عرشه ناو شهید رودکی اظهار کرد:

هر چند دستاورد‌های مقاومت در میدان عظیم است اما اگر به مساحت هنر متصل نشود نمی‌تواند همه ارزش‌های آفریده شده توسط مردان عرصه میدان را به اندیشه، احساسات و باور‌های مردم منتقل کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم مقاومت را جمع شریف از هنرآفرینان دانست:

این جمع به عنوان نقاش ظرافت و زیبایی‌ها هستند و در این عرصه کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان، هنرمندان، فیلمنامه‌نویسان و فرماندهان در میدان حضور دارند و ترکیب دو شخصیت کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان، هنرمندان، فیلمنامه‌نویسان و فرماندهان یک عرصه کاملی از هنر مقاومت را در مقابل چشمان ما به نمایش گذاشته است.

سلامی گفت:

گورستان متجاوزان انگلیسی در شهر بوشهر نماد واضحی از ثبات قدم، استواری، استحکام قلب و روح بلند مردانی که هرگز اجازه ندادند گام‌های متجاوزان بر این سرزمین مقدس نهاده شود. در همین سال‌های اخیر باز مردان این دیار بودند که متجاوزان آمریکایی را به اسارت گرفتند و جلوه ممتاز و درخشانی از غلبه روح ایمان را بر آن‌ها که قدرت را از منظر سخت‌افزاری می‌بینند به نمایش گذاشتند.

او اضافه کرد:

هنر نه فقط افکار و اندیشه‌ها و قلب‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد بلکه هنر، قلب حرکت است.

وی هنر را تفویض الهی دانست:

خداوند برای هنرمندان ارزش ممتازی قائل شده است، هنر سرچشمه‌ای الهی است که از روح معنابخش هنرمند سرچشمه می‌گیرد و بر صفحه قلب‌ها و دل‌ها می‌نشیند و تحول در افکار و قلوب را به همراه دارد. هنرمند رویا‌های درونی خود را به واقعیت‌ها پیوند می‌زند تا جلوه‌ها و جاذبه‌های خلقت را با نگاه زیبایی‌شناسانه انسان‌ها ترکیب کند و احساسات و عواطف و روح‌های بلند را رفعت ببخشد. فلسفه اصلی هنر، رفعت روح است؛ ارتفاع بخشیدن، قلمرو اندیشه و نگرش است و این کار عظیم و بزرگی فراتر از علم و دانش است چون هنر با روح و قلب سر و کار دارد.

او اضافه کرد: 

دنیای امروز هم دنیای نبرد قلب‌ها، اراده‌ها، اندیشه‌ها و ادراک‌ها و روایت‌هاست، قرآن کریم قبلاً این خبر را به انسان‌ها داده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هنر غرب، زینت‌بخشی در راستای حب شهوات برای مردم است گفت:

این هنر نیست، هنر آن است که عقل و قلوب را به اندیشه عالمانه وادار کند، به چشم‌ها قدرت بینایی و به گوش‌ها قدرت شنیدن حقایق ببخشد. هنر یعنی بیان حقایق با زبان احساس و جهان امروز به دلیل غلبه نگرش‌های شیطانی در عرصه هنر برای واژگون کردن حقیقت، وارانه نشان دادن واقعیت‌ها از آن کم بهره است.

وی با بیان اینکه هنر غرب در مسیر غروب است گفت:

این هنر تحت تاثیر جاذبه‌های شیطانی یا هنر نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌ها همچنان خود را پرفروغ نشان می‌دهد، تمام هدف و فلسفه آن انحراف انسان از مسیر حقیقت است. دنیای فیلم در غرب تماماً برای ویران کردن فضای ذهن و تعادل ذهنی انسان‌ها‌ست و  غربی‌ها تلاش می‌کنند ذهنیت‌ها را آنگونه که می‌خواهند بسازند.

سلامی ادامه داد:

مقاومت برای آن است که برای همیشه تفکر امکان استیلا بر ملت‌ها را از متجاوزان بگیریم تا وقتی رویای سیطره و امید به نرمش و کرنش ملت‌ها وجود دارد و تا وقتی احساس می‌کنند می‌توانند آرام و امن در سرزمین دیگران حاضر شوند و هویت آنان را غارت و زنان و کودکان را آواره کنند و از منابع مادی و هویتی جوامع بهره ببرند و تا وقتی در ستمکاران این رویا‌ها وجود دارد به کار خود ادامه می‌دهند و از پا نمی‌نشینند. سینمای مقاومت باید منطق مقاومت را به زیبایی ارائه دهد و در اعماق اندیشه و باور ستارگانی که فروغ این منطق را برافروخته‌اند معرفی کند و جذابیت‌های شخصیت این‌ها را درست بنگارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فلسفه هنر ترویج حقیقت است گفت:

سینمای مقاومت بهترین ابزار برای معرفی منطق مقاومت است، بدون مقاومت نمی‌توان عزیز، آزاد، امن و آرام زندگی کرد.

وی با بیان اینکه مقاومت یکی از زیباترین حوزه‌های هنر سینماست گفت:

هیچ فضیلتی بالاتر از این نیست که انسانی جان خود را برای نجات جان انسان‌های دیگر تقدیم و فدا می‌کند، این البته در منطق ما که به جهان پس از مرگ و حیات جاوید اعتقاد داریم زیباترین ایده‌آل مردانه است. اگر مقاومت می‌کنیم صرفاً برای مقاومت نیست. ما برای رسیدن به آرامش مقاومت می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان