مسلمان باید بر خود واجب بداند که از نایب امام زمان تبعیت کند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 15:18

مسلمان باید بر خود واجب بداند که از نایب امام زمان تبعیت کند

شماره: 23262
Aa Aa

باور شیعی باید حفظ شود؛ امروز که حکومت اسلامی مستقر است یک مجتهد جامع‌الشرایط به عنوان نائب امام زمان(ع) بر ما حکومت دارد.

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز عنوان کرد؛
مسلمان باید بر خود واجب بداند که از نایب امام زمان تبعیت کند

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت:

امروز در دولت سیزدهم با یک دولت پایبند به ارزش‌ها مواجه هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، امام جمعه شیراز عنوان کرد:

جبهه استکبار سر دشمنی شدیدی با نظام امامت دارد و باید خودمان را برای یک مبارزه طولانی با آنها آماده کنیم اما از طرفی رهبر انقلاب اعلام کردند که به قله نزدیک هستیم و نزدیک قله بودن بدین معناست که باید امیدوار باشیم و البته ایستادگی کنیم. در طول سال‌های گذشته و پس از جنگ تحمیلی، دشمن تمایل داشته که به میدان بیاید و بجنگد اما نتوانسته است گزینه نظامی را بکار بگیرد.

او ادامه داد:

اقداماتی که طی دو سال اخیر از جمله قرارداد راهبرد اقتصادی با چین، عضویت ایران دربریکس و ...انجام شده، در راستای ایران قوی است. وقتی امنیت و قدرتمندی ایجاد شود مسئله اقتصادی هم جلو می‌رود. هیچ کدام از جریان‌های سیاسی در این راه نباید کم لطفی کنند.

وی گفت:

نگاه و امید ما این است که پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان سپرده شود. همیشه باید یک حجت بین خدا و خلق وجود داشته باشد و امکان قطع آن وجود ندارد. نه تنها در دنیا که در آخرت، این امامت است که ما را به سمت بهشت می‌برد. شبهه‌ای در اذهان برخی ایجاد شده مبنی بر اینکه  حجت الهی در زمان حضور امام هست اما در زمان غیبت حجتی بر خلق لازم نیست در حالی که این یک اشتباه بزرگ است و کسانی که این حرف را می‌زنند، معلوم است که از معارف شیعه بهره درستی نبرده‌اند. ما معتقدیم که امامت در طول تاریخ بشر مستمر بوده ولو اینکه امام معصوم در پرده غیبت باشد چرا که واسطه‌هایی وجود دارد که حجت را بر مردم تمام می‌کند. در زمان غیبت مجتهدین جامع الشرایط، این حجت را بر ما تمام می‌کنند و امروز که حکومت اسلامی مستقر است یک مجتهد جامع‌الشرایط به عنوان نائب امام زمان(ع) بر ما حکومت دارد. کسی این ذهنیت را نداشته باشد که امروز می‌توانیم مسلمانی کنیم اما کاری به نظام و نیابت امام زمان(عج) و ولایت نداشته باشیم. مسلمان باید خود را عضوی از نظام امامت بداند و بر خود واجب بداند که از نائب امام زمان تبعیت کند.

دژکام با بیان اینکه این باور است که امروز نظام استکبار را به چالش کشیده است افزود:

باور شیعی باید حفظ شود و نباید به عنوان موضوعی عادی جلوه داده شود، نباید باورها را بین ما سست کنند چرا که دشمن تلاش می‌کند به این باورها لطمه وارد کند که امید است بصیرت و هوشیاری مردم ایران مانع از این مهم شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان