مقر حزب دموکرات کردستان در عراق هدف حمله سپاه قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:10

مقر حزب دموکرات کردستان در عراق هدف حمله سپاه قرار گرفت

شماره: 20163
Aa Aa

این چندمین مرحله از حملات موشکی و پهپادی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع حزب دموکرات کردستان ایران در شمال عراق است.

یک تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند؛
مقر حزب دموکرات کردستان در عراق هدف حمله سپاه قرار گرفت

طارق الحیدری، فرماندار کویسنجق گفت که دفتر حزب دموکرات کردستان ایران در این منطقه در نزدیکی اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر، یک مقام در اقلیم کردستان عراق نیز به «رویترز» گفت که در این حمله موشکی یک تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند.

خبرگزاری فارس نوشته است:

یک منبع آگاه نظامی از حمله به مقرهای احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق خبر داد. در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت مواضع این گروهک‌ها هدف قرار گرفت.

این چندمین مرحله از حمله نیروهای نظامی ایران علیه مواضع گروهک‌های تروریستی در شمال عراق است.

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد حمله امروز سپاه به مقر گروهک ها در اقلیم کردستان عراق گفت:

ایران تأکید کرده بود نسبت به امنیت سرزمینی خود و تهدیداتی که از اقلیم کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و نسبت به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب سکوت نخواهد کرد. این اقدام در همین چارچوب صورت گرفته است.

  •  

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه نیز گفت:

 مقامات اقلیم کردستان پس از مرحله قبل عملیات ربیع به ایران آمدند و به وزیر امور خارجه قول داده بودند مقرهای نیروهای تروریست در مدت زمان مشخص خالی شوند. 

او با بیان این که مقامات اقلیم به قول خود عمل نکردند گفت:

امروز ما در عمق ۸۰ کیلومتری مقر تروریست‌ها و گروه‌هایی را هدف قرار دادیم که در بحث کشته‌سازی فعال بودند.

  •  

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز اظهار داشت:

بنا نداریم حتی خانواده‌های تروریست‌ها دچار آسیب شوند. هم اکنون اعلام می‌کنیم که ما نمی‌دانیم مناطقی که تروریست‌ها در کردستان عراق حضور دارند خانواده‌ای مستقر هست یاخیر. ما بالاخره برای امنیت خودمان این‌ها را هدف قرار می‌دهیم. ازمردم می‌خواهیم که یاتروریست‌ها را طرد کنند و یا اطراف مقرهای آن‌ها حضور نداشته باشند تا دچار آسیب نشوند.

  •  

وزارت خارجه عراق به عملیات ایران در خاک این کشور واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. رسانه‌های عراق اعلام کردند که سفیر ایران در بغداد به وزارت خارجه احضار خواهد شد.

  •  

آلینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد نیز در صفحه توییتر خود نوشت که واشینگتن حملات موشکی و پهپادی ایران به اقلیم کردستان عراق (مواضع تروریست ها) را به شدت محکوم می‌کند.

  •  

 روابط عمومی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد:

به‌رغم عملیات ماه گذشته مجدداً تروریست‌ها در حال تحرک و اقدام برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی برآمده‌اند. از صبح امروز (دوشنبه) مقرها، مراکز و همچنین معابر حمل و انتقال سلاح و مهمات تروریست‌ها به ایران مورد اصابت عملیات موشکی و پهپادی رزمندگان اسلام قرار گرفت. یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه این عملیات را پس از هشدارهای مجدد در جلسات دیپلماسی و امنیتی مشترک اخیر مبنی بر تعطیلی اردوگاه‌ها، خلع سلاح و اخراج گروهک‌ها از منطقه و تاکید بر عدم برهم خوردن امنیت و آرامش مردم شمال عراق و متأسفانه عدم مشاهده اقدام عملی و عینی مؤثر از طرف مقابل آغاز کرده‌اند. از آنجا که امنیت مرزی و داخلی کشور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، ادامه این وضعیت را تحمل نخواهیم کرد. بار دیگر از مسئولین دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق می‌خواهیم در راستای حفظ حسن همجواری و برقراری امنیت مرزهای مشترک دو کشور نسبت به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند.

  •  

رئیس اقلیم کردستان نیز به حملات ایران واکنش نشان داد.

او گفت:

کردستان نمی‌خواهد خطری برای همسایگان باشد بلکه می‌خواهد عامل ثبات در منطقه باشد. اقلیم کردستان روابط خوبی با تمام همسایگان دارد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان