کلانتری ۱۶ زاهدان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 1:34

کلانتری ۱۶ زاهدان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

شماره: 22735
Aa Aa

یک تیم تروریستی ۴ نفره قصد ورود به کلانتری را داشته اما با مقاومت مواجه و تمام آن ها کشته شده اند. دو نفر از عوامل کلانتری نیز شهید شدند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تایید کرد؛
کلانتری ۱۶ زاهدان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان جرئیات حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، علیرضا مرحمتی گفت:

امروز حدود ساعت ۷:۳۰ صبح حدود ۴ نفر افراد مسلح ناشناس به کلانتری ۱۶ حمله کردند و وارد کلانتری شدند اما اکنون با حضور به موقع نیروهای امنیتی اوضاع  تحت کنترل است.

مرحمتی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود دو عامل انتحاری خود را منفجر کرده‌اند و یک نیروی نظامی به شهادت رسیده است گفت:

یک نفر از نیروی انتظامی متأسفانه به شهادت رسیده است اما اینکه تروریست‌ها اقدام به عملیات انتحاری کردند صحت ندارد. تا جایی که اطلاع دارم برای حمله به کلانتری از نارنجک استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تروریست‌ها الان داخل کلانتری هستند گفت:

داخل برجک هستند، داخل خود کلانتری نتوانستند وارد شوند. همان ابتدا که وارد شدند توسط انتظامات آنجا زمین گیر شده‌اند و با برخوردی که می‌شود این موضوع به زودی جمع خواهد شد.

  •  

با ورود نیروهای امنیتی، درگیری در کلانتری ۱۶ زاهدان پایان یافت و طبق گزارش پلیس ‌تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد و درب کلانتری ۱۶ دقایقی پیش بازگشایی شد. آرامش در منطقه برقرار شده و نیروهای پلیس و امنیتی در حال پاکسازی منطقه از لوث اشرار یا تروریستی هستند.

  •  

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد:

حمله تروریست های مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان با هلاکت آنها ناکام ماند. در این حادثه یک نفر از مدافعین امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بنا بر اعلام روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه  صبح امروز یک تیم تروریستی ۴ نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی مواجه و پس از هلاکت تمام تروریست‌ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

در این حادثه یک نفر از مدافعین امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

  •  

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد:

تروریست‌ها توسط عوامل کلانتری زمین‌گیر شدند. ‌دو نفر از عوامل کلانتری ستوان علی کیخا و وظیفه رشیدی پس از مقاومت جانانانه به شهادت رسیدند اوضاع امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته و کلانتری ۱۶ کوی شهدا مشغول خدمات‌رسانی هستند.

  •  

مولوی عبدالحمید حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را محکوم کرد

مولوی عبدالحمید  امام جماعت مسجد مکی زاهدان حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ این شهرستان را محکوم کرد.

وی در اطلاعیه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی  خود منتشر کرد نوشت:

حادثه حملۀ افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان موجب تاسف و تالم شدید گردید. اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برایم مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند بی‌اطلاع هستم اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.

وی از مردم  استان سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه زاهدان خواست ضمن حفظ آرامش و خویشتنداری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند.

  •  

جیش الظلم» مسؤولیت حمله به کلانتری زاهدان را بر عهده گرفت.

در این حادثه یک نفر از عوامل کلانتری به نام ستوان علی کیخا و یک سرباز وظیفه به نام مبین رشیدی به شهادت رسیدند. یک پلیس و دو نفر از مردم نیز زخمی شدند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان