۴۲ نفر از اعضای شبکه پشتیبان حمله به شاهچراغ دستگیر شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 6:41

۴۲ نفر از اعضای شبکه پشتیبان حمله به شاهچراغ دستگیر شدند

شماره: 21278
Aa Aa

خیراندیش گفته از سال 1393 تا امروز حدود 200 عملیات بمب‌گذاری قطعی خنثی شده و تا سال 97 نیز 9 تن مواد منفجره در ایران کشف شد.

یکی از مدیران معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات؛
۴۲ نفر از اعضای شبکه پشتیبان حمله به شاهچراغ دستگیر شدند

خیراندیش، از مدیران معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات گفت:

پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در شیراز بلافاصله ۴۲ نفر از اعضای شبکه‌ای که فقط این حادثه را پشتیبانی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:
این حادثه تلخ و غم‌بار یک پازل از پازل‌های گسترده طراحی‌شده توسط دشمن بود. از سال 1393 که داعش علیه ما طراحی مستقیم را شروع کرد تا امروز حدود 200 عملیات بمب‌گذاری قطعی در کشور خنثی شده است و تا سال 97 نیز 9 تن مواد منفجره در کشور کشف شد. در سال 94 بر اساس سند به‌دست‌آمده طرح حمله به حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، شاهچراغ(ع) و چند مسجد اهل‌سنت با هدف ایجاد ناامنی و ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی طراحی شده بود که با توجه به قدرت و توان مجموعه اطلاعات کشور این حملات خنثی شد.

خیراندیش گفت:

امنیت حاکم بر فضای کشور نباید باعث این شود که نسبت به اقدامات و تحرکات دشمن و ضدانقلاب غفلت کنیم. بر اساس رده‌بندی سایت جهانی تروریسم جمهوری اسلامی نخستین کشور امن دنیا در زمینه تروریسم است اما این امنیت نباید موجب غفلت ما باشد.

او گفت:

در جریان اغتشاشات اخیر ضدانقلاب از عملیات ترکیبی و مدل‌های مختلف برای ایجاد ناامنی در کشور استفاده کرد. یکی از اهداف دیگر عملیات ترکیبی ایجاد خطای محاسباتی در مردم و مسئولان است تا آنها دچار تشخیص غلط شوند. بر اساس اسناد ضدانقلاب دشمن از ابتدا می‌دانست که امکان براندازی نظام ممکن نیست و پایگاه منطقه‌ای آمریکا هم در گزارش خود به پنتاگون تصریح کرده است که "ما نمی‌توانیم از این اغتشاشات انتظار براندازی داشته باشیم و ضدانقلاب به ما دروغ گفته و ظرفیت خود را بزرگنمایی کرده است". از ابعاد دیگر محاسبات غلط ضدانقلاب در جریان اغتشاشات اخیر این بود که آنها در نظامی که فرهنگ مردم اسلامی است نمادهای ضددین مطرح کردند و علیه دین، ائمه اطهار(ع)، مسجد و حوزه فحاشی کردند.

وی گفت:

یکی از اهداف اصلی این اغتشاشات این بود که کشورمان را وادار به پذیرش شرایط برجامی آمریکا کنند اما امروز شرایط رو به بهبود و ظرفیت ضدانقلاب از گروه‌های تروریستی رو به پایان است.

 

منبع| اداره‌کل اطلاعات استان فارس

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان