آمار تخلفات در قوه قضاییه ایران بالا نیست | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 23 مرداد 1403 - 1:00

آمار تخلفات در قوه قضاییه ایران بالا نیست

شماره: 10381
Aa Aa

رئیسی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای مساله سازی برای قوه قضاییه گفته نباید کسی به خاطر نداشتن تمکن مالی از دادرسی و احقاق حقوق محروم شود.

رئیس قوه قضاییه ایران مطرح کرد؛
آمار تخلفات در قوه قضاییه ایران بالا نیست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در همایش سراسری قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی هایی که در سال ۹۸ انجام شده نسبت به سال های گذشته افزایش داشته گفت: گرچه شاهد کاهش ورودی پرونده نسبت به سال های گذشته هستیم اما رسیدگی ها افزایش یافته است.

رئیسی آمار پرونده های معوق رسیدگی شده در سراسر کشور طی سال گذشته را ۵۶ درصد اعلام کرد و افزود:

در برخی استان ها این رقم تا ۷۰درصد هم بوده که ناشی از همت و تلاش های صورت گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، وی با تاکید بر لزوم حمایت قضایی از محرومان و اقشار ضعیف جامعه تصریح کرد: نباید کسی به خاطر نداشتن تمکن مالی از دادرسی و احقاق حقوق محروم شود.

رئیسی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای مساله سازی برای قوه قضاییه بر لزوم تبیین اقدامات و تصمیمات قضایی در جهت تنویر افکار عمومی تاکید کرد.

رئیسی اظهار داشت: دستگاه قضایی بر اساس خوشایند و بدآمد دیگران عمل نمی کند و نباید اجازه داد دشمن در صحنه سازی و عملیات روانی علیه نظام و سیستم قضایی موفق شود.

وی درباره وضعیت زندان‌ها در سال گذشته افزود: با توجه به شیوع کرونا و تاکید بر اینکه افرادی که واجد شرایط هستند به مرخصی بروند کار مضاعفی انجام و تلاش صورت گرفت که در مورد ۱۲۰ هزار نفری که به مرخصی رفتند، ضوابط قانونی بدون کم و کسر رعایت و به موقع و در زمان خودش انجام شود.
رئیسی با یادآوری سه اولویت سال جاری مبنی بر «حفظ کرامت»، «مبارزه با فساد» و «رفع موانع تولید» که در اولین همایش روسای کل دادگستری ها و دادستان های مراکز استان ها در سال ۹۹ مورد اشاره قرار گرفته بود، توجه جدی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و گفت:

راهبردهای پیش رو با توجه به محوریت موضوع تحول، اساس حرکت در این دوره است.

رئیس قوه قضاییه سال ۹۹ را سال افزایش نظارت‌های کیفی و کمی در قوه قضاییه اعلام کرد و با تاکید بر لزوم سلامت اداری در دستگاه قضا گفت:

آمار تخلفات در قوه قضاییه بالا نیست اما همین میزان تخلف هم نباید در سیستم قضایی باشد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان