آمریکا آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع مالی تهران را تکذیب کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 - 20:48

آمریکا آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع مالی تهران را تکذیب کرد

شماره: 17429
Aa Aa

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته جو بایدن توافقی را که خطر برنامه هسته‌ای ایران را مهار و متوقف نکند امضا نمی‌کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا؛
آمریکا آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع مالی تهران را تکذیب کرد

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت:

تمامی تحریم‌های ما علیه ایران هنوز پابرجا هستند و پابرجا و فعال خواهند ماند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

شنیدن برخی گزارش‌ها که صحت نداشته‌ و به کلی نادرست هستند تاسف‌بار است. نه تنها درخصوص مسئله تحریم‌ها یا لغو تحریم‌ها بلکه در زمینه توافق در زمینه [آزادی] زندانیان. واقعیت این است که متأسفانه ما هیچ خبری برای اعلام کردن درباره یک گشایش [در مذاکرات]نداریم.

وی با بیان این که هرگونه اطلاعات مربوط به زندانیان ما که در ایران در زندان به سر می‌برند مستقیما از سوی وزارت امور خارجه ارائه خواهد شد اظهار کرد:

اطلاعات نادرست زیادی پخش شده است. از همه می‌خواهیم در زمینه این گزارش‌ها احتیاط کنند اما الان آنچه مسلم است این است که دو مسیر موازی در قبال ایران وجود دارد؛ یکی در چارچوب مذاکرات وین برای بازگشتی دوجانبه به اجرایی شدن کامل برجام و دیگری آزادسازی تمام چهار شهروند آمریکایی که در ایران زندانی شده‌اند. متأسفانه در این مرحله هیچ یک از این مذاکرات به طور موفقیت‌آمیز به نتیجه نرسیده است. هرگونه گزارش خلاف این مانند آزادسازی پول‌های ایران در حساب‌های مسدود شده در کشور‌های طرف سوم نادرست هستند، نه شرکای ما این پول‌ها را به ایران داده‌اند و نه آمریکا انتقال این پول‌های بلوکه شده را مجاز یا تایید کرده است.

او گفت:

ما با نهایت فوریت به پیش‌برد این مذاکرات ادامه می‌دهیم. از ایران هم می‌خواهیم همین کار را بکند. از ایران می‌خواهیم بگذارد باقر و سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز که شهروندان آمریکا هستند به کشورشان و نزد عزیزانشان بازگردند.

همزمان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به پرونده مذاکرات و توافق هسته‌ای ایران گفت:

رئیس جمهور بایدن توافقی را با ایران که خطر برنامه هسته‌ای این کشور را مهار و متوقف نکند امضا نمی‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان