اجازه تعطیلی آیین های دینی در محرم و صفر را نخواهیم داد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 1 مرداد 1403 - 9:05

اجازه تعطیلی آیین های دینی در محرم و صفر را نخواهیم داد

شماره: 14102
Aa Aa

او با بیان این که امسال باید در ماه محرم تمام ایران را سیاه پوش کنیم گفته فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده توسط هیات های مذهبی دنبال خواهد شد.

محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی ایران؛
اجازه تعطیلی آیین های دینی در محرم و صفر را نخواهیم داد

محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی ایران در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیات ها در قم افزود:

ما موالیان اهل بیت(ع) و علاقه مندان به معارف الهی افرادی مسئولیت پذیر هستیم و اجازه نمی دهیم احکام و معارف بر روی زمین بماند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت: تعظیم شعائر حسینی(ع) تعظیم شعائر الله است و در هیچ ظرف مکانی و زمانی مانند دو ماه محرم و صفر نمی شود شعائر حسینی را گرامی داشت. ما بچه های هیات تکلیف گریز نیستیم و با مسئولیت پذیری که داریم اجازه نخواهیم داد دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص شعائر دینی بر زمین بماند و هیات، روضه خانگی و ایستگاه های صلواتی که سال گذشته تعطیل شد امسال با شکوه بیشتری باید برگزار شوند. ما اهالی هیات چون مسئولیت پذیر و قانونمدار هستیم اجازه نخواهیم داد تا با تعطیلی آیین های دینی در ماه محرم و صفر شعائر الهی تضعیف شود.  تعظیم شعائر حسینی(ع) عهد امسال هیات های مذهبی با امام عصر(عج) است. ما امسال در ماه محرم باید تمام ایران را سیاه پوش کنیم و همه دستگاه های اجرایی باید ظرفیت های خود را در جهت تعظیم شعائر به کار ببندند.

قمی با بیان اینکه در برپایی آیین های دینی تمام پروتکل های بهداشتی و توصیه های درمانی باید لحاظ شود گفت:

حتی اگر مسئولان بهداشتی اجازه برپایی مراسم عزداری در فضای مسقف را نیز بدهند ما چند روز در فضای باز به اقامه عزا خواهیم پرداخت.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:

فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده یکی دیگر از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که توسط هیات های مذهبی دنبال خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان