با حذف محدودیت سنی کاندیداتوری ریاست جمهوری مخالفت شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 1 مرداد 1403 - 10:28

با حذف محدودیت سنی کاندیداتوری ریاست جمهوری مخالفت شد

شماره: 12144
Aa Aa

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران با حذف محدودیت سنی برای کاندیداتوری مخالفت کردند.

مجلس پیشنهاد دولت ایران را رد کرد؛
با حذف محدودیت سنی کاندیداتوری ریاست جمهوری مخالفت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با بررسی پیشنهاد محسن زنگنه در خصوص حذف محدودیت سنی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری با آن مخالفت کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، محسن زنگنه بیان کرد: 

مقام معظم رهبری بارها از جوانگرایی صحبت کرده‌اند و ما در اوایل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مرتب از باقری و همت و باکری حرف می‌زدیم و می‌زنیم ولی قانونی در مجلس انقلابی و مجلس امید که مفتخر به واژگان مقدسی از سوی رهبر معظم انقلاب است در حال تصویب است که بنا دارد حداقل سن ۴۰ سال را برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری درنظر بگیرد. اگر فردی ۳۹ سال داشته باشد و تمامی شرایط رئیس جمهور شدن نظیر مدیر و مدبر را دارا باشد درنظر گرفتن این محدودیت برای او بی‌معناست. 

محمد جواد کولیوند، معاون پارلمانی وزارت کشور نیز در موافقت با پیشنهاد وی، تاکید کرد:

دولت در لایحه اصلاح قانون انتخابات که به مجلس فرستاده بود نیز حداقل سن را ۳۰ سال و حداکثر سن را ۷۵ سال تمام برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته بود و اکنون دولت نیز با پیشنهاد حذف شرط سنی برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری موافق است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان