بریتانیا هم سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 20 تير 1403 - 12:52

بریتانیا هم سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد

شماره: 14308
Aa Aa

انگلیس می گوید ایران باید فوراً اقداماتی که صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد متوقف کند؛ کشتی‌ها باید بتوانند آزادانه حرکت کنند.

در واکنش به اتهام حمله به نفتکش اسرائیل؛
بریتانیا هم سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای دیدار با «جیمز کلورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا احضار کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، این اقدام پس از حادثه رخ داده برای نفتکش "مرسر استریت" متعلق به اسرائیل صورت گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است:

به دنبال حمله مرگبار ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) به «مرسر استریت»، سفیر ایران در انگلیس به وزارت خارجه احضار شد.

جیمز کلورلی در این دیدار مدعی شده که ایران باید فوراً اقداماتی که صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد متوقف کند. کشتی‌ها باید بتوانند آزادانه مطابق قوانین بین‌المللی حرکت کنند.

پیش‌تر، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اتهامات وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره نفتکش اسرائیل را بی اساس خواند و تصریح کرد:

هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ می‌دهیم.

در واکنش به این اقدام و در اعتراض به اتهامات وزیر خارجه انگلیس علیه ایران، کاردار انگلیس در نبود سفیر این کشور در تهران به وزارت خارجه ایران احضار شده است.

همچنین سفیر رومانی نیز در پی طرح اتهامات این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه کشتی"مرسر استریت" به وزارت خارجه ایران احضار شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان