قوه قضاییه به برخی فعالان فضای مجازی تذکر داد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 13 مرداد 1403 - 2:22

قوه قضاییه به برخی فعالان فضای مجازی تذکر داد

شماره: 25852
Aa Aa

انتخابات به اتمام رسیده؛ فعالان فضای مجازی اجازه ندهند موجبات خوشحالی دشمن فراهم شود. با تداوم رفتار مجرمانه حتما به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

با اعلام اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه؛
قوه قضاییه به برخی فعالان فضای مجازی تذکر داد

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت:

در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان برگزیده شد که این پیروزی را به مردم و رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گویم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او ادامه داد:

مردم انقلابی و همیشه در صحنه با حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند. حضور معنادار مردم با تعداد ۵۵ میلیون رای در مرحله اول و دوم ریاست جمهوری نشان از مردم سالاری دینی در کشور است و اصول اساسی نظام که بر پایه استقلال و آزادی است. در سایه آزادی و استقلال مردم می‌توانند در حق سرنوشت خود سهیم باشند.

وی با بیان این که با انتخابات آزادی که نظیرش در دنیا وجود ندارد سه انتخابات در کم‌تر از ۶ ماه برگزار شد گفت:

همانگونه که این انتخابات به افزایش انسجام و وفاق عمومی کمک و دشمن را با افزایش سرمایه اجتماعی ناامید کرد با کمک یکدیگر بتوانیم در حل مشکلات اساسی مردم به عنوان پیامی که تک تک آرای مردم به دنبال داشت مؤثر و خدمات جدیدی را برای آن‌ها بیافرینیم. اکنون که این انتخابات به پایان رسیده است و از رقابت‌های انتخاباتی دور شدیم باید رقابت‌ها به وفاق و رفاقت تبدیل شود. به دولت کمک کنیم تا بتواند سریعتر به مسائل اساسی کشور به ویژه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توجه بیشتری کند و این شرایطی که دشمن ایجاد کرده و البته بخشی از آن بیرونی و بخشی درونی است را با ساز و کار‌هایی که مجموعه دولت و حاکمیت در پیش می‌گیرد حل و شاهد امید و وفاق بیشتر باشیم.
جهانگیر گفت:

قوه قضاییه نیز همانگونه که ریاست قوه قضاییه در پیام تبریک اعلام کردند آمادگی همه گونه همکاری را با دولت جدید برای احقاق حقوق مردم، گسترش عدل و مبارزه با مظاهر مختلف فساد بنا می‌کند. امیدواریم در سایه این تعامل بتوانیم تاثیرات بیشتری برای تسریع در خدمت به مردم و اجرای قانون و تحقق شعار سال که موضوع جهش تولید با مشارکت مردم است، داشته باشیم.
سخنگوی قوه قضاییه ضمن تذکر به برخی فعالان فضای مجازی در عرصه انتخابات اظهار کرد:

کسانی که به گونه‌های مختلف و در طیف‌های مختلف در فضای مجازی فعال بودند در حال حاضر که انتخابات به اتمام رسیده است به آن‌ها توصیه می‌شود که رعایت نکات اخلاقی قانونی و شرعی را در اظهارنظر‌های خود انجام دهند و اجازه ندهند که با ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی موجبات خوشحالی دشمن فراهم شود. اگر تداوم رفتار مجرمانه بعضی از اقشار اعم از افرادی که در هر سمت و جایگاهی باشند را مشاهده کنیم حتما به وظیفه قانونی خود عمل خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت:

تا این لحظه گزارشی از تخلف کاندیداها در زمینه استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ریاست جمهوری واصل نشده است.

جهانگیر با بیان این که در مرحله اول انتخابات ۵۸ نفر دستگیر شدند اعلام کرد:

عمده آنها با قرارهای متناسب آزادند تا تحقیقات انجام شود.  در مرحله اول ۶ نفر احضار و توجیه داشتیم و ۶۸۵ نفر از رفتارهایی که در فضای مجازی انجام می‌دادند ارشاد قانونی شدند. یک سری از محتواهای مجرمانه‌ای که در فضای مجازی اتفاق می افتاد مورد پالایش قرار گرفت و اقدامات لازم برای حذف آن انجام شد.

او گفت:

در مرحله دوم انتخابات ۱۱۳ نفر دستگیر اما اکثر آنها در پایان همان روز با اخذ تعهد و وثیقه آزاد شدند. همچنین در مرحله دوم ۳۹۸۰ نفر به خاطر تخلفات انتخابی مورد توجیه و ارشاد قانونی قرار گرفتند. در همین رابطه ۱۰۰ نفر احضار شدند و تذکرات لازم داده شد.

جهانگیر با بیان این که پرونده کرسنت در خصوص برخی افراد مفتوح است گفت:

با پیگیری های که صورت گرفته تاکنون برای تعدادی از افراد این پرونده رای صادر شده و رای قطعی شده و حتی آرا اجرا شده است. نسبت به برخی افراد دیگر پرونده مفتوح است. افراد احضار شدند و تحقیقات صورت گرفته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان