بشار اسد از حمایت های ایران و روسیه تشکر کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 19 تير 1403 - 23:24

بشار اسد از حمایت های ایران و روسیه تشکر کرد

شماره: 11780
Aa Aa

رئیس جمهور سوریه می گوید اکثریت مردم سوریه در خارج از این کشور اکنون بیش از هر زمانی دیگری برای بازگشت به سرزمین مادری خود تمایل دارند.

در نشست بازگشت آواره گان به سوریه؛
بشار اسد از حمایت های ایران و روسیه تشکر کرد

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در نشست بازگشت آواره گان به سوریه گفت:

از کشور روسیه به خاطر تلاش و کار خستگی ناپذیر برای برگزاری این نشست باوجود تلاش های بین المللی برای ناکام جلوه دادن آن تشکر می کنم همچنانکه از ایرانی ها به خاطر تلاش در این زمینه و حمایت آنها که در کاهش شدت جنگ و پیامدهای محاصره نقش داشت تشکر می کنم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او ادامه داد:

از کشورهای که از فرزندان مهاجر سوریه استقبال کردند و پذیرای آنها بودند تشکر می کنم. بعضی از کشورها تلاش های انسان دوستانه ای در این زمینه داشتند و برخی دیگر هم برای سوء استفاده از اهداف پلید خود از مهاجران بهره برداری کردند تا جایکه به جای تلاش برای ایجاد شرایط بازگشتشان به کشور خود با اهرم فشار و ترساندن آنها را محبور به ماندن کردند. این دولتهایی که برای گسترش تروریسم در سوریه تلاش کردند و منجر به کشته شدن هزاران نفر شدند و باعت مهاجرات عده ای دیگر شدند برای بازگشت آواره گان زمینه سازی و تلاش نخواهند کرد و به همین خاطر هم در این نشست شرکت نکردند.

رئیس جمهور سوریه گفت: ما همچنان به تلاش خود برای بازگشت هر آواره ای که می خواهد برگردد و در ساختن سرزمین مادری اش سهیم باشد ادامه می دهیم اما موانع بسیار هستند. علاوه بر فشارهایی که در خارج بر آواره گان برای جلوگیری از بازگشت آنها وجود دارد در داخل هم مشکلاتی مثل تحریم های اقتصادی ظالمانه و محاصره رژیم آمریکا و هم پیمانانش به مانع های در برابر سازمان ها و بنیادهای دولتی سوریه برای باززسازی زیرساخت ها و اماکنی که تروریست ها ویران کردند تبدیل شده اند.

بشار خاطر نشان کرد:

اکثریت قریب به اتفاق مردم سوریه در خارج از کشور اکنون بیش از هر زمانی دیگری برای بازگشت به سرزمین مادری خود تمایل دارند زیرا آنها حاضر نیستند که به ابزاری در دست استثمار خارجی و بهانه ای برای اهداف رژیم های حامی تروریسم باشند.مسئله آواره گان در سوریه یک موضوع ساختگی است. در تاریخ سوریه شاهد هیچ گونه مهاجرت دسته جمعی نبوده ایم. باوجود آنکه سوریه چه در قدیم و چه در جدید با اشغال های پیاپی و ناآرامی های پیوسته تا پایان دهه شصت قرن قبل مواجه بود اما همچنان جایی بود که دیگران برای فرار از ناآرامی ها و بحران های مختلف به آن پناه بردند و نه برعکس.

او افزود: گسترش تروریسم ساده ترین راه بود که با تأسیس« دولت تروریسم اسلامی» در عراق در سال ۲۰۰۶ زیر نظر آمریکا آغاز شد که در طول جنگ در سوریه به همفکران خود مانند اخوان المسلمین ، النصره و دیگران پیوست. آنها زیرساخت ها را نابود کردند، مردم بی گناه را از بین بردند، خدمات عمومی را فلج کردند و باعث  گسترش وحشت و اجبار مردم سوریه به مهاجرت از وطن خود شدند.

رئیس جمهور سوریه  ابراز اطمینان کرد:

این کنفرانس زمینه مناسبی را برای همکاری بین ما در مرحله بعدی ایجاد خواهد کرد تا این بحران انسانی ناشی از بزرگ ترین حمله وحشیانه غربی که تاریخ معاصر به خود دیده است به پایان رسد. این جنگ زخم عمیقی را در درون هر فرد سوری به وجود آورده است که تنها زمانی التیام می یابد که همه کسانی که مجبور به مهاجرت شدند به خانه برگردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان