در نیویورک زبان مردم ایران خواهم بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 23 مرداد 1403 - 6:47

در نیویورک زبان مردم ایران خواهم بود

شماره: 23513
Aa Aa

سید ابراهیم رئیسی در این سفر ضمن شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار‌هایی با برخی از سران کشور‌های شرکت کننده خواهد داشت.

رئیس جمهور اسلامی ایران عازم نیویورک شد؛
در نیویورک زبان مردم ایران خواهم بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی عازم مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک شد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در این سفر ضمن شرکت و سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی دیدار‌هایی نیز با برخی از سران کشور‌های شرکت کننده در این نشست خواهد داشت.
رئیسی همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع کشورمان و نیز پاسخ به سوالات آنان خواهد پرداخت.

وی پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت:

یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی تعامل با کشورهای جهان و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای و بین المللی است. ایران عضو سازمان ملل است و انتظار دارد که این سازمان نقش تعیین کننده در توسعه و امنیت و صلح و عدالت جهانی ایفا کند. تصمیمات سازمان ملل به دور از هرگونه تبعیض و بی عدالتی و بدون تأثیر پذیری از قدرت‌های بزرگ باشد.  مقابله با امپراتوری رسانه‌ای دشمن در دستورکار است و در این سفر زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به دولت‌ها و ملت‌ها خواهم بود. روابط دوجانبه در این سفر تقویت خواهد شد و با رؤسای کشورهایی که برای حضور در مجمع عمومی شرکت کرده‌اند دیدار و نشست‌های دو جانبه خواهیم داشت. در این سفر نشستی با اصحاب رسانه برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی خواهیم داشت تا پاسخگوی سوالات احتمالی خبرنگاران باشیم و نشستی هم با سیاستمداران برگزار خواهیم کرد. امیدوارم این سفر در جهت انجام مأموریتی که مردم به عهده دولت گذاشته اثر بخش باشد و دیدگاه‌ها و منویات رهبرمعطم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم و نظرات جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم.

  •  

 انتظار داریم سازمان ملل صدای ملت‌ها باشد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در بدو ورود به نیویورک گفت:

سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان دارای ظرفیتی است که می‌توان سخن مردم ایران را در آن بیان کرد و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد. از این فرصت استفاده می‌کنیم که صدای ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم؛ این صدا امروز رساتر از همیشه است چرا که سال گذشته پیروزی بزرگی را در مقابل جنگ شناختی و ترکیبی دشمن پشت سر گذاشتیم. دشمن تصور می‌کرد با این تکانه‌ها درخت تنومند انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود اما دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد. ملت بزرگ ایران در حق‌خواهی، عدالت‌خواهی و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. امیدوارم به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران آنچه اقتضای این نمایندگی است را بیان کنم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان