ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۱۶ برابر سقف مجاز رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 12 مرداد 1403 - 0:52

ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۱۶ برابر سقف مجاز رسید

شماره: 13636
Aa Aa

در گزارش گروسی آمده ایران پس از چند ماه نتوانسته توضیحات لازم را درخصوص ذرات هسته‌ای در سه سایتی که آژانس از آن‌ها بازرسی انجام داده ارائه دهد.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمد؛
ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۱۶ برابر سقف مجاز رسید

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود به کشورهای عضو برجام اعلام کرده است که ایران نتوانسته است در خصوص ذرات اورانیوم یافت شده در چندین سایت اعلام نشده توضیحی ارائه دهد.

به گزارش اسپادانا خبر، در این گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به رصد رویترز رسیده آمده است:

پس از چندین ماه ایران نتوانسته توضیحات لازم را درخصوص ذرات هسته‌ای در سه سایتی که آژانس از آن‌ها بازرسی انجام داده، ارائه دهد.

خبرگزاری ای اف پی نیز در توییتی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۱۶ برابر سقف تعیین شده در برجام رسیده است.

آسوشیتدپرس نیز در توییتی نوشته که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سند محرمانه خود اعلام کرده که از اواخر ماه فوریه به داده‌های مهم برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران دسترسی نداشته است.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به انتشار گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:

این گزارش در پرتو توقف اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی از سوی ایران از تاریخ 23 فوریه 2021 تهیه شده است. مدیرکل در این گزارش تصریح کرده است که فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی آژانس در ارتباط با اجرای برجام، تحت تأثیر تصمیم ایران به توقف اجرای تعهدات هسته ای تحت برجام شامل پروتکل الحاقی قرار گرفته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان