روحانی می گوید باید مناطق آزاد ایران را آباد و پرجاذبه کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 2 مرداد 1403 - 14:54

روحانی می گوید باید مناطق آزاد ایران را آباد و پرجاذبه کرد

شماره: 12412
Aa Aa

شفافیت، عدم چهره به چهره شدن و دریافت خدمات الکترونیکی جلوی فساد را می گیرد؛ نباید کسی کفش و کلاه کند و از این ساختمان به آن ساختمان برود.

رئیس جمهور ایران عنوان کرد؛
روحانی می گوید باید مناطق آزاد ایران را آباد و پرجاذبه کرد

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آیین افتتاح بیش از ۶۰ طرح کلان تولیدی و صنعتی ملی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد:

من از نمایندگان محترم مجلس درخواست می‌کنم که لوایحی را که دولت درباره مناطق آزاد اقتصادی به مجلس فرستاده است سریع‌تر به تصویب برسانند. گاهی سه تا پنج سال طول کشیده تا این سیر انجام شود در حالی که ما باید دست به دست هم بدهیم تا مناطق آزاد را آباد و پرجاذبه کنیم و بتوانیم در این زمینه با همسایگان رقابت کنیم. نمایندگان مجلس نسبت به این مناطق توجه کنند و امتیازات این مناطق را پایین نیاورند چرا که این به نفع ما نیست و باعث می‌شود سرمایه گذاری به سمت کشور‌های دیگر برود. بنا بر این بوده که این مناطق جاذبه داشته باشد که به این جاذبه بتوان سرمایه داخلی و خارجی و همچنین تکنولوژی را جذب کرد. بنا بر این بوده تا در اینجا محصولات قابل رقابت با دنیا و استاندارد‌های قابل قبول تولید شود و بتواند به مراکز صادرات تبدیل شود که هم به اقتصاد کل کشور و هم به اقتصاد آن منطقه کمک کند. معمولا این مناطق در مناطق مرزی مستقر هستند و می‌توانند حلقه اتصالی بین داخل و خارج باشند و با تسهیلاتی که برای ورود و خروج افراد وجود دارد سرمایه گذار خارجی راحت‌تر می‌تواند به آنجا وارد و از آنجا خارج شود و جنس می‌تواند راحت‌تر وارد و انبار و در موقع لازم به داخل کشور منتقل یا از کشور صادر شود.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

نمی شود به آنچه در بودجه و در کل نظام و دولت به مردم قول داده شده دست زد مثلا ما در پتروشیمی به مردم قول داده ایم که با فلان نرخ به شما خوراک می‌دهیم. در کل نمایندگان باید توجه کنند که این قانون و بودجه یک ساله است و ما باید نسبت به اقتصاد بلندمدت فکر کنیم.

وی با اشاره به مهم بودن خدمات الکترونیکی در مناطق آزاد بیان کرد:

شفافیت، عدم حضور، عدم چهره به چهره شدن و دریافت خدمات الکترونیکی در این مناطق بسیار مهم است که می‌تواند جلوی فساد را بگیرد و باعث شود کار‌ها سریع‌تر صورت گیرد و در این دولت به آن توجه ویژه شده است. برای ما بسیار مهم است که کار‌ها از طریق یک پنجره واحد صورت گیرد و نباید لازم باشد کسی کفش و کلاه کند و بیاید از این ساختمان به آن ساختمان برود. قبلا برای سرمایه گذاری مردم را خسته می‌کردیم اما امروز دولت الکترونیک می‌تواند این مسئله را حل کند.

رئیس دولت دوازدهم اظهار کرد:

طبق آمار اعلام شده سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۹ در این مناطق نسبت به سال ۹۸، ۵۶ درصد افزایش یافته که این به معنای شکست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان