مخالفان حکم حجاب اشقیا هستند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 1 مرداد 1403 - 10:27

مخالفان حکم حجاب اشقیا هستند

شماره: 21989
Aa Aa

معلمان وظیفه دارند که نوجوانان ما را به مسیر سعادت رهنمون کنند| مسئولان همیشه در جلسات هستند ولی خروجی آن‌ها معلوم نیست| اگرمردم در انتخابات شرکت نکردند یا کم شرکت کنند دشمن به ما زخم زبان می‌زند.

حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم عنوان کرد؛
مخالفان حکم حجاب اشقیا هستند

حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های نماز جمعه قم گفت:

شور و شوق وصف ناشدنی مردم در برنامه‌های دینی و عبادی و انقلابی مایه مباهات و شایسته ارج گذاری است. دشمن متوجه شد که با یکسری کار‌ها نمی‌تواند با دین و اعتقادات مردم بازی کند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با اشاره به روز کارگر گفت: 

اسلام همیشه در خصوص حق کارگران سفارش کرده است که تا عرق او خشک نشده حقوق او را پرداخت کنید. دست کارگر را بوسیدن یک الگو برای جامعه اسلامی است. کارفرمایان بدانند که کارگران چنین جایگاهی دارند. مسئولان باید رعایت حقوق کارگران و کارفرمایان را داشته باشند. این حمایت دو جانبه ما را در عرصه تولید و رشد کشور موفق می‌دارد. باید تلاش کرد که تمام لوازم قانونی را برای دلگرم کردن کارگران فراهم شود.

وی همچنین افزود:

امام در خصوص معلمان فرمودند که «شغل معلمی شغل انبیا» است. همانگونه که پیامبران الهی، نقش تعلیم و تربیت داشتند معلمان نیز وظیفه دارند که نوجوانان ما را به مسیر سعادت رهنمون کنند. معلمان باید قدر این جایگاه را بدانند و بدانند که چه مطالبی را منتقل می‌کنند. مسئولان باید کرامت معلمان را پاس دارند. کرامت معلم یعنی کرامت علم و دانش حتی پیشرفت جامعه از مسیر علم عبور می‌کند. باید معلمان و مسئولان جایگاه خود را بدانند و دانش آموزان از این فرصت طلایی بهره ببرند. اولیای دانش آموزان باید بدانند که فرزندان آن‌ها آینده سازان کشور هستند و روی تربیت آن‌ها حساس باشند.

او همچنین اظهار داشت که مسئولان همیشه در جلسات هستند ولی خروجی آن‌ها معلوم نیست. تصمیمات باید جدی، اجرایی و پیگیری شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارکرد:

اگر به چهار راهبرد مهم رهبری توجه شود دشمن به ما زخم زبان نمی‌زند که مردم در انتخابات شرکت نکردند یا کم شرکت می‌کنند. ایشان نسبت به حضور حداکثری مردم تاکید دارند. برگزاری صوری یک انتخابات مهم نیست بلکه مردم باید پای صندوق بیایند. باید زمینه‌ها را فراهم کرد. مساله دوم امنیت انتخابات است و سومین نکته، مساله رقابت است. شورای نگهبان و دستگاه‌های اجرایی چارچوب‌هایی دارند که باید در نظر گرفته شود. مساله چهارم نیز سلامت انتخابات است که کسی نتواند به انتخابات ما حاشیه بزند.

حسینی بوشهری گفت:

امروزه وقتی از حجاب سخن می‌گوییم می‌گویند که این مساله را از خود آورده اید. خداوند متعال در قرآن در احوال این اشقیا می‌گوید که این افراد در زمان پیامبران هم بودند و می‌گفتند که این سخنان را از خود می‌گویید. در زمان انبیا پیامبران را مورد تمسخر قرار می‌دهند و می‌گفتند که ما درست‌تر از شما می‌فهمیم. وقتی برخی از افراد لذت‌های زودگذر دنیا را تحت عنوان آزادی به دین خدا ترجیح می‌دهند در درگاه الهی مبتلا می‌شوند و باید پاسخ دهند. در مصلا‌ها و مراکز دینی و جامعه و بازار ما انسان‌های شریفی بودند که امروز نیستند و باید در آخرت از مسیر توشه‌های خود به آرامش الهی برسند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان