مدیریت فضای مجازی در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 14 تير 1403 - 11:54

مدیریت فضای مجازی در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است

شماره: 14893
Aa Aa

او گفته بخش زیادی از هجمه‌های بسیار علیه طرح صیانت از طرف بی سی، من‌و‌تو، ایران اینترنشنال و چند مجموعه و شبکه‌های خارجی بوده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛
مدیریت فضای مجازی در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است

مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی اظهار داشت:

یکی از رویکردهایی که در این طرح دنبال می‌شود بحث ساماندهی فضای مجازی، حمایت از پیام رسان‌های ایرانی و نیز حمایت از حقوق افرادی است که در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف ایرانی و خارجی فعالیت اقتصادی تعریف کرده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی ادامه داد:

متأسفانه بعضی از پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های ایرانی را طرف خارجی بدون اینکه توضیحی بدهد و بدون اینکه بخواهد حقوق کاربرانی که در این پلتفرم‌ها فعالیت اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی داشته اند را رعایت کند حذف کرده است. عملاً ما می‌خواستیم به زبان خیلی ساده به همه مخاطبان ایرانی بگوییم که دیدید این اتفاق افتاد و گوگل به راحتی "روبیکا"، پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های دیگر ایرانی را حذف کرد و هیچ کسی نیز نتوانست کاری کند. افرادی که در روبیکا و پلتفرم‌های دیگر فعالیت می‌کردند از چه کسی باید مطالبه و از چه کسی باید سؤال کنند و باید به کجا مراجعه کنند؟ ما می‌خواستیم به زبان ساده بگویم که چنین اتفاقی نباید بیفتد. متأسفانه مدیریت فضای مجازی در اختیار ما نیست و  در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است؛ آنها هستند که نظرشان را در این فضا  به خیلی از کاربران و کشور تحمیل می کنند.

نصیرایی گفت:

هجمه‌های بسیار زیادی علیه این طرح صورت گرفت که بخشی از این حجم ها از طرف بی سی، من‌و‌تو، ایران اینترنشنال و چند مجموعه و شبکه‌های خارجی بود و که همه در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و با پول عربستان سعودی اداره می‌شوند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان