مشارکت مردم در انتخابات یک نه بزرگ به مبلغان تحریم بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 26 تير 1403 - 10:29

مشارکت مردم در انتخابات یک نه بزرگ به مبلغان تحریم بود

شماره: 13838
Aa Aa

او گفته در این دوره از انتخابات رعایت اخلاق، تحمل و رواداری مخالف هم در بین هواداران نامزدها و هم میان نامزدها چشم‌گیر بوده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران؛
مشارکت مردم در انتخابات یک نه بزرگ به مبلغان تحریم بود

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری آنلاین خود گفت:

پیروزی آقای رئیسی را تبریک می‌گوییم و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند به همه اهداف تعیین شده در جهت اهداف آرمان‌های ملی و ایجاد شرایطی برای رشد و توسعه کشور و زندگی بهتر برای مردم دست پیدا کند.  در انتخابات بار دیگر میراث گرانقدر اسلامی جمهوریت با انتخاباتی دیگر تداوم یافت. خوشبختانه از یک سنت نیکو و نهادینه شده در جهت انتقال قدرت برخوردار هستیم و این موقعیتی است که در جهان و منطقه پرآشوب ما باید آن را پاس بداریم و بر این سرمایه بیفزاییم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی اجماع نخبگان را یک اصل برای عبور از شرایط سخت عنوان کرد و ادامه داد:

اگر دولت دوازدهم دیوار تحریم‌ها را در نقطه پایانی فرو ریختن دیوار قرار داده است اما آثار تحریم بر ایران سال‌ها باقی است و عبور از این شرایط سخت و غلبه بر آثار ساختاری و اجتماعی و مقابله با مشکلات توأمان تحریم و کرونا نیازمند کمک و در کنار هم قرار گرفتن همه قوا و نهادها است و این یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. قرار گرفتن همه جناح های سیاسی و اجتماعی و حتی نهادهای رسانه‌ای برای مقابله با موانع لازمه موفقیت دولت در پشت سر گذاشتن مشکلات متعدد ناشی از تحریم‌های ظالمانه و کرونا ضروری است و انتظار می رود جریان‌های سیاسی که در این انتخابات حامی کاندیدای پیروز نبوده‌اند با دوراندیشی در کنار دولت قرار بگیرند. این انتخابات از جنبه سلبی هم حائز اهمیت بود. نفس برگزاری انتخابات و مشارکت مردم یک نه بزرگ به تحریم‌گران و مبلغان تحریم انتخابات بود که در امتداد طراحان تحریم اقتصادی قرار داشتند. در این انتخابات به همه کسانی که زیر پرچم فشار حداکثری بوده‌اند نه گفته شد. اینها این بار با نقاب دیگر به میدان آمده بود بودند و این بار هم ناکام ماندند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوریت ما سالها در کنار تلاطم‌های تاریخی موجود حفظ شد گفت:

دستاورد مشروطه تا به امروز یعنی صندوق‌های رای اعتباری دوباره یافتند. علاوه بر این در این دوره از انتخابات رعایت اخلاق، تحمل و رواداری مخالف هم در بین هواداران نامزدها و هم میان نامزدها چشم‌گیر بود. یکی از مصادیق مواجهه اخلاقی با رقابت‌های انتخاباتی رفتار آن دسته از نامزدهایی بود که برای مشارکت در این کارزار به میدان آمدند اما فرصت نیافتند و با وقار و نجابت کنار کشیدند. بنابراین می‌توان گفت اخلاق و ادب نیز در این دوره از انتخابات در لیست برندگان قرار گرفت.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان