منشور ۱۲ بهمن منشور آینده و عصر ۱۴۰۰ است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 2 مرداد 1403 - 13:52

منشور ۱۲ بهمن منشور آینده و عصر ۱۴۰۰ است

شماره: 12609
Aa Aa

ربیعی گفته پس از انقلاب اسلامی نرخ مشارکت سیاسی زنان ۲۵ درصد افزایش یافته و  حضور زنان در عرصه های مدیریتی رو به افزایش بوده است.

سخنگوی دولت ایران عنوان کرد؛
منشور ۱۲ بهمن منشور آینده و عصر ۱۴۰۰ است

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری خود گفت:

انقلاب اسلامی زمینه ای را فراهم ساخت که زنان با عبور از حضور آمرانه در تجدد کلیشه ای به حضوری خود انگیخته و همگانی در سپهر جامعه دست یافتند. حضور زنان در تظاهرات خیابانی و قرار گرفتن در مقابل گلوله ها در ۴ دهه قبل یک شگفتی عظیم بود که بی شک نشات گرفته از الگویی فاطمی در این عصر بود. پس از انقلاب اسلامی نرخ مشارکت سیاسی زنان ۲۵ درصد افزایش یافته است. حضور زنان در عرصه های مدیریتی رو به افزایش بوده به نحوی که در سال ۹۲ این حضور حداکثر پنج درصد بود و هم اکنون ۲۴% زنان در عرصه مدیریتی حضور دارند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی افزود:

هم اکنون ۳۳ درصد اعضای هیات علمی دانشگاهها را زنان تشکیل می دهند که این نسبت پیش از انقلاب ۲ درصد بوده است. امروز دانشجویان دختر بیش از پسران روی صندلی های دانشگاهها نشسته اند. در بحث بازار کار نرخ مشارکت زنان از ۱۳.۴% در سال ۹۲ به %۱۵.۵ افزایش یافته و سهم زنان از اشتغال سیر صعودی داشته، به عنوان مثال از ۲۳.۵ میلبون شاغلین کشور، بیش از ۳.۶۹.۰۰۰ نفر را زنان تشکیل می دهند و در سال ۹۵ به  ۶۶ درصدرسیده است.

سخنگوی دولت گفت:

منشور ۱۲ بهمن در ترکیب جمهوریت و اسلامیت، منشور یک عصر سپری شده نیست. منشور آینده و عصر ۱۴۰۰ است.

ربیعی درباره موضع دولت پیرامون اظهارات دولت آمریکا نیز تاکید کرد:

به محض بازگشت دولت آمریکا به تعهدات خود، ایران بدون فاصله زمانی و به طور کامل تعهداتش را عملی خواهد کرد. موضع ما درباره این موضوع همیشه روشن بوده است. آمریکا تنها طرفی است که به عضویت خود در برجام خاتمه داده و اقدامات متعددی از جمله وضع تحریم های یکجانبه نه تنها برجام بلکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده است. برخلاف آمریکا ما هرگز از برجام خارج نشده ایم و تا یکسال پس از خروج آمریکا به تعهدات خود بطور کامل عمل کرده ایم اما در واکنش متناسب به خروج آمریکا و ناتوانی دیگر اعضای برجام در عمل به تعهدات شان ناگزیر از متوسل شدن به حق قانونی خود مطابق با بند ۳۶ برجام که به ما اجازه می دهد در واکنش به عدم اجرای تعهدات سایر طرف ها، تعهدات خود را بطور جزئی یا کلی متوقف کنیم متوسل شدیم. دولت جدید آمریکا نمی‌تواند تاریخ را وارونه بخواند و یا قانون علت و معلول را معکوس کند. تنها راه منطقی برای بازگشت ما به اجرای کامل تعهدات، بازگشت شرایط به قبل از شروع نقض فاحش برجام از سوی آمریکاست اما به محض آن که چنین اتفاقی رخ بدهد ما نیز بلافاصله به انجام کامل تعهدات خود بازخواهیم گشت.

وی افزود:

در هیچ دوره ای اینچنین و به طور گسترده رسانه‌های خارجی علیه دولتی نتاخته اند و در هیچ دوره ای هم مخالفان دولت هم اینچنین بی پروا و با حجم بالای منابع مالی دستاوردهای دولت را به چالش نکشیده و تخریب نکرده اند. در هیچ دوره‌ای هم دولت اینچنین مورد بی مهری برخی از رسانه‌ها قرار نگرفت و این رسانه‌ها در اختیار مخالفان دولت بوده و عرصه حملات سنگین و در برخی موارد اتهامات بزرگ به دولت شده اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان