ویروس جهش یافته کرونا در ایران در حال چرخش است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 15 تير 1403 - 9:57

ویروس جهش یافته کرونا در ایران در حال چرخش است

شماره: 12692
Aa Aa

این ویروس یک مهاجم با قابلیت سرایت بالا، بیماری زایی بالا و مرگ و میر به مراتب بالاتر از ویروس قبلی است و روزهای سختی در حال آغاز شدن است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران اعلام کرد؛
ویروس جهش یافته کرونا در ایران در حال چرخش است

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران گفت:

باید فکر کنیم ویروس جهش یافته کرونا همه جا در هر نقطه از شهر در حال چرخش است و این یک زنگ خطر جدی برای مدیریت کرونا است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، نمکی افزود:

بنده ملوانی این کشتی طوفان زده را برعهده دارم و در این مدت دیدم که متاسفانه فراز و نشیب‌ها چگونه می‌تواند ما را گرفتار کند. روزهای سختی در حال آغاز شدن است و باید خودمان را برای چموش‌ترین ویروس آماده کنیم. باید بررسی کنیم که با چه رویکردی در برابر این ویروس پیش برویم.

وی گفت: به هر ترتیب این یک ویروس مهاجم سرکش با قابلیت سرایت بالا و بیماری زایی بالا و همچنین مرگ و میر به مراتب بالاتر از ویروس قبلی است. همانطور که ویروس ووهان توانست قطب جنوب را تسخیر کند، ویروس پتاسیم یافته انگلیسی و آفریقایی هم می‌تواند در دورترین نقاط این سرزمین خودش را نشان دهد. پتاسیم و جهش مخصوص ویروس آفریقایی و انگلیسی نیست بلکه امکان دارد در درون این مرزها و گستره‌ی جغرافیایی با این تنوع ژنتیکی که داریم به پتاسیم‌های جدیدی در داخل مرز برسیم و یا حتی از کشورهای همسایه به کشور ما برسد پس بنابراین باید از مرزها به شدت مراقبت شود و همچنین مطب‌ها به عنوان اولین جایی که افراد برای بیماری کرونا به آن مراجعه می‌کنند اطلاعاتشان را ثبت کنیم تا همه چیز به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر بهداشت گفت: 

در رابطه با مسافرت‌ها و محدودیت‌ها با هیچ پروتکل شکنی کوتاه نیایید و از کوچکترین اصولی نگذرید و حتما برای ایجاد پروتکل‌ها اقدام کنید. حتما برای بستن هر چه زودتر مرزهای استان‌ها اقدام کنید و قرنطینه‌ها را جدی بگیرید و اگر یک مورد مثبت جهش بافته یافتید حتما به قرنطینه‌هایی که دکتر کولیوند در نظر گرفته به اجبار منتقل کنید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان