۸۳۴ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ تحت مراقبت قرار دارند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 15 تير 1403 - 9:53

۸۳۴ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ تحت مراقبت قرار دارند

شماره: 18875
Aa Aa

از دیروز تا امروز ۶۹۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی و ۷۲۶ نفر از آنها بستری شدند. ۲۶ بیمار مبتلا نیز جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد؛
۸۳۴ نفر از مبتلایان کووید ۱۹ تحت مراقبت قرار دارند

وزارت بهداشت ایران آخرین آمار ابتلا و فوت روزانه کرونا در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، از دیروز تا امروز ۱ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۹۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۷۲۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران نیز به ۷ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۲۲ نفر رسید.

این گزارش افزوده است:

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید. ۸۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

  •  

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره شرایط جدید شیوع بیماری کرونا گفت:

همه مردم باید در اماکن عمومی ضمن استفاده از ماسک به تمام ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و خصوصاً با توجه به نزدیکی ایام محرم این ملاحظات با دقت بیشتر در هیئات و اماکن زیارتی رعایت شود.

رئیسی با تاکید بر تزریق دوز یادآور واکسن از وزارت بهداشت خواست که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان تأمین واکسن مورد نیاز و افزایش مراکز واکسیناسیون را در اولویت قرار دهد.
او همچنین با اشاره به افزایش سفرهای خارجی و نیز سفرهای زیارتی به عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین حسینی انجام تست در مبادی ورودی برای جلوگیری از ورود سویه جدید بیماری به کشور را ضروری برشمرد.
وی با تأکید بر اینکه مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر خود بازگشایی خواهند شد اظهار داشت:

همه الزامات برای بازگشایی به موقع مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد. هیچ بهانه‌ای نباید مانع از برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان