پنجره جمعیتی ایران تا ۷ سال دیگر بسته خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 11 شهريور 1403 - 14:53

پنجره جمعیتی ایران تا ۷ سال دیگر بسته خواهد شد

شماره: 19273
Aa Aa

او گفته اگر در این فاصله زیرساخت های لازم برای تشویق مردم به فرزندآوری صورت نگیرد دیگر ایران جمعیت جوان نخواهد داشت.

شاهین شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛
پنجره جمعیتی ایران تا ۷ سال دیگر بسته خواهد شد

شاهین شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم ایین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهر کوهپایه گفت:

۷ سال دیگر پنجره جمعیتی ایران بسته خواهد شد و اگر در این فاصله زیرساخت های لازم برای تشویق مردم به فرزندآوری صورت نگیرد دیگر ایران جمعیت جوان نخواهد داشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اظهار داشت:

یکی از مولفه های امنیت، جمعیت است. برای پایداری و نگهداشتن جمعیت و تشویق مردم به فرزندآوری باید سلامت مردم را تامین کرد که یکی از راه های تامین سلامتی در هر نقطه احداث بیمارستان است. از وزیر کشور مطالبه کردیم که اگر درمناطق محروم اقدام به تاسیس بیمارستان نشود و مردم از نظر سلامتی احساس امنیت نکنند،به نقاط دیگر مهاجرت کرده و در نتیجه خالی شدن هر منطقه محلی امن برای فعالیت افراد شرور خواهد شد.

وی با اظهار اینکه باید ردیف بودجه ویژه ای برای ساخت بیمارستان تخصیص یابد گفت: 

افزایش ۲۵ سال به عمر متوسط ایرانیان بزرگترین دستاورد انقلاب است. سلامت یک حوزه تعاملات بین بخشی است که تنها ۲۵ درصد کار به دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد به دیگر دستگاه ها بر می گردد و اگر کارخانه ای دودزا شود منجر به افزایش جمعیت سرطانی می شود و همینطور نا ایمنی جاده ها و خودروها منجر به افزایش تعداد بیمارستان ها و افراد ناسالم میشود.

شیرانی ادامه داد:

دولت کنونی یک دولت مردمی است که از جنس آنها است و باید از ترویج نا امیدی دوری کنیم و با همکاری یکدیگر به داد اصفهان برسیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان